Materiał powstał we współpracy z Western Union
Wychodząc naprzeciw potrzebom polskich konsumentów nową aplikację bankową uruchomił w naszym kraju Western Union. Aplikacja Western Union Digital Banking obejmuje zintegrowane usługi bankowości elektronicznej i międzynarodowych przekazów pieniężnych. Na starcie Western Union oferuje klientom 6 proc. oprocentowania na Koncie Premium oraz szereg innych korzyści, m.in. konto wielowalutowe oraz bezpłatne przelewy transgraniczne.
Popularność bankowości internetowej dynamicznie rośnie
W ciągu ostatnich dwóch lat utrzymuje się bardzo duża popularność bankowości internetowej. Jednocześnie to właśnie w grupie konsumentów korzystających tylko z bankowości mobilnej odnotowano największy wzrost procentowy. W ujęciu kwartał do kwartału wyniósł on aż 9 proc. Na koniec ub.r. takich osób było już ponad 13,5 mln.
Zauważalnie częściej niż przeciętnie są to badani w wieku od 25 do 44 lat (87 proc.), najlepiej wykształceni (93 proc.), z gospodarstw domowych o wysokich dochodach per capita (od 3000 zł do 3999 zł – 92 proc., 4000 zł lub więcej – 94 proc.). Relatywnie mniej korzystających z tego typu usług jest wśród osób najsłabiej wykształconych (32 proc.) oraz mających 65 lat i starszych (58 proc.).
To, że Polacy coraz częściej i chętniej korzystają z nowoczesnych form płatności potwierdzają także wnioski z najnowszego raportu Mastercard New Payments Index 2022. Otóż w ciągu ostatniego roku aż 88 proc. Polaków skorzystało z co najmniej jednej cyfrowej metody płatności, a 50 proc. respondentów korzystało częściej niż do tej pory przynajmniej z jednej z nich.
Jak wskazują przy tym autorzy raportu, w korzystaniu z nowoczesnych form płatności widoczne są różnice pokoleniowe. Ku cyfrowym rozwiązaniom skłania się najczęściej pokolenie Z (72 proc.), millennialsi (55 proc.) oraz połowa przedstawicieli Gen X i tylko 37 proc. tzw. boomersów.
Obraz wyłaniający się z różnorodnych danych i raportów jest więc bardzo spójny. Pokazuje, że bankowość elektroniczna, w tym za pośrednictwem aplikacji, znajduje się dziś wyraźnie w trendzie wzrostowym, podczas gdy tradycyjna bankowość – związana z koniecznością wizyty w oddziale, pójściem do bankomatu czy też kontaktem telefonicznym – jest mniej preferowana.
Zmiana trendów wynika rzecz jasna z rozwoju wygodnych technologii. Na przykład proces rejestracji w bankowości elektronicznej zdecydowanie się skrócił. Mniej jest formalności, a atutem pozostaje wygodna i samodzielna obsługa. Ale też jest m.in. efektem tego, że pandemia na zawsze zmieniła świat i sektor bankowy. Transformacja objęła wszystkie rynki i branże, co wpłynęło na oczekiwania klientów, również wobec usług bankowych. I obecnie są one wyższe niż kiedykolwiek.
Oczekiwania wobec bankowości wzrosły szczególnie w sytuacji, w której możemy mieszkać i pracować z każdego miejsca na świecie. Minęły już czasy, kiedy jedyną możliwością było czekanie w kolejce do okienka w banku, aby skorzystać z usługi transferu pieniędzy, a także wysłać lub otrzymać pieniądze z odległych zakątków świata.
Nowa propozycja bankowości cyfrowej od Western Union
Warto podkreślić, że Polska jest jednym z pierwszych rynków europejskich, na których aplikacja Western Union Digital Banking jest dostępna (można ją już pobrać w polskich sklepach Google Store i App Store).
– Jestem dumna, że Polska jest jednym z pierwszych rynków, na których uruchomimy naszą elektroniczną aplikację bankową. To zupełnie nowa propozycja bankowości cyfrowej, która zmieni sposób, w jaki nasi klienci realizują swoje potrzeby finansowe na całym świecie, ciesząc się atrakcyjnymi korzyściami oraz wszechstronną obsługą klienta – powiedziała Denisa Mateescu, szefowa Western Union na Europę Wschodnią.
– Polscy konsumenci wiedzą, że mogą zaufać Western Union w kwestii szybkiego i bezpiecznego transferu pieniędzy w niemal każdym zakątku świata. W oparciu o tę relację oraz związane z nią zaufanie jesteśmy przekonani, że nasza elektroniczna aplikacja bankowa będzie stanowić realną wartość dodaną dla naszych klientów – podkreśliła Denisa Mateescu.
W związku z premierą aplikacji Western Union Digital Banking, firma przygotowała dla konsumentów szereg atrakcyjnych ofert. Według danych NBP Polacy chętnie gromadzą oszczędności na bankowych depozytach. Obecnie niemal z miesiąca na miesiąc ustanawiane są historyczne rekordy kwot ulokowanych w bankach. Np. na koniec listopada 2022 r. gospodarstwa domowe w Polsce miały w bankach prawie 1,08 bln zł – o 32,6 mld zł więcej niż rok wcześniej (+ 3,1 proc.).
Właśnie dlatego Western Union Digital Banking oferuje polskim użytkownikom m.in. oprocentowanie 6 proc. dla posiadaczy Kont Premium.
Prosta bankowość elektroniczna i międzynarodowe transfery
Dzięki nowej aplikacji polscy konsumenci, biegli w korzystaniu z technologii cyfrowych i mobilnych, mają dostęp do wygodnych dla siebie i swoich bliskich rozwiązań, które w jednym miejscu odpowiadają na wszystkie potrzeby finansowe.
Klienci Western Union Digital Banking mają do dyspozycji szeroki wachlarz usług. Mogą m.in. założyć wygodne internetowe konto wielowalutowe, dokonywać w prosty sposób międzynarodowych przekazów pieniężnych natychmiast i bez opłat na konta internetowe innych właścicieli rachunków,
Aplikacja oferuje również szereg innych korzyści, takich jak możliwość uzyskania do 100 zł premii, gdy klienci przekierują przekaz pieniężny Western Union na swoje konto w bankowości elektronicznej Western Union czy też do 300 zł premii, gdy użyją karty debetowej w sklepie, przy okazji zakupów internetowych lub wpłacą pieniądze na konto. Oferta obejmuje także miesiąc darmowych usług abonamentowych od wybranych dostawców.
Komfortowa obsługa w zintegrowanych kanałach dostępu
Za pośrednictwem aplikacji Western Union Digital Banking można np. wysyłać pieniądze w wielu walutach do rodziny i bliskich na całym świecie, a także zlecać wypłatę środków w gotówce w setkach tysięcy punktów handlowych na świecie lub bezpośrednio na kartę, portfel mobilny lub też konto bankowe, często w czasie zbliżonym do rzeczywistego (w zależności od lokalizacji). Można również otrzymywać pieniądze wysyłane za pośrednictwem placówek handlowych lub platform cyfrowych Western Union. Szczegółowe warunki oferty są dostępne na stronie https://www.westernunion.com/pl/pl/wuplus.html.
Nowa platforma bankowości elektronicznej Western Union umożliwia realizację potrzeb finansowych łącznie ok. 150 tys. konsumentów w Europie – w Polsce oraz Niemczech, Włoszech i Rumunii. Aplikacja będzie sukcesywnie uruchomiana na kolejnych europejskich i światowych rynkach.
Aplikacja jest obsługiwana przez Western Union International Bank z siedzibą w Wiedniu. Wszystkie salda są gwarantowane przez austriacki system gwarancji depozytów (Einlagensicherung) do kwoty 100 tys. euro (lub jej równowartości w innych walutach) na jednego deponenta.
Materiał powstał we współpracy z Western Union