Powszechny Zakład Ubezpieczeń (PZU) uruchomił bezpłatny internetowy serwis do obsługi pracowniczych planów kapitałowych przez pracowników. System umożliwia sprawdzanie stanu oszczędności, kontrolowanie wysokości wpłat odprowadzanych na rachunek w PPK i składanie zleceń, podała spółka.

„Stawiamy na funkcjonalność i wygodę. Oferujemy pracownikom łatwy dostęp do ich rachunków dzięki intuicyjnej w użytkowaniu i dostępnej o każdej porze platformie inPZU. Mogą z niej korzystać także przy użyciu smartfonów” – powiedział wiceprezes TFI PZU Marcin Żółtek, cytowany w komunikacie.

W panelu PPK pracownicy znajdą informację o stanie swoich oszczędności i dokonywanych wpłatach, a także o wycenie i stopie zwrotu funduszy PPK. Będą mogli składać zlecenia dotyczące m.in. wysokości wpłat, podjęcia pieniędzy, a także decydować o zmianie sposobu inwestowania swoich oszczędności.

Serwis, dostępny pod internetowym adresem inPZU.pl, jest częścią działającej od zeszłego roku innowacyjnej platformy o tej samej nazwie, która pozwala również na zakup jednostek funduszy inwestycyjnych i obsługę funduszy.

W maju wystartował serwis e-PPK do obsługi pracowniczych planów kapitałowych przez pracodawców, który pozwala na proste dokonywanie wielu skomplikowanych czynności: od zgłaszania pracowników do PPK, poprzez przekazywanie list wpłat na ich rachunki, po przesyłanie ich dyspozycji, np. o odprowadzaniu wpłat dodatkowych.