Nowe urządzenia pozwolą na szybkie i wygodne przekazanie donacji na wybrany cel charytatywny Caritas w formie zbliżeniowej – kartą, telefonem lub dowolnym urządzeniem mobilnym z funkcją płatności. Pomysłodawcą projektu jest Mastercard, zaś partnerami wdrożenia firmy Polskie ePłatności, jako agent rozliczeniowy, oraz Mago S.A., integrator rozwiązań dla sektora handlu, w tym dostawca rozwiązań samoobsługowych. Inicjatywę wsparły także PKP S.A. oraz Przedsiębiorstwo Państwowe „Porty Lotnicze” (PPL) udostępniając miejsce dla datkomatów w obiektach obsługi pasażerów w największych polskich miastach.
Warto sprawdzić: Jak i dlaczego znikają pieniądze we wpłatomatach
Datkomaty to wyposażone w ekran dotykowy, samoobsługowe automaty umożliwiające przekazywanie zbliżeniowo bezgotówkowych donacji. Na ekranie darczyńcy mogą wybrać jedną z kwot donacji, bądź też wpisać własną. Bezgotówkowe automaty pozwolą Caritas jeszcze efektywniej gromadzić środki w ramach prowadzonych zbiórek, zaś darczyńców zachęcą do okazywania dobroczynności.
Pierwszych jedenaście urządzeń zostanie zainstalowanych w takich miejscach jak: Lotnisko Chopina w Warszawie (dwa datkomaty), główne dworce kolejowe w Warszawie, Krakowie, Katowicach i Wrocławiu, Sanktuarium Matki Bożej Częstochowskiej na Jasnej Górze, Bazylika Mariacka w Kołobrzegu, Parafia pw. Chrystusa Króla w Sanoku oraz Centrum Okopowa w Warszawie. Lokalizacje te cieszą się dużą popularnością, również wśród turystów, dlatego w datkomatach będą dostępne cztery opcje językowe: polska, angielska, francuska oraz niemiecka. W najbliższej przyszłości datkomaty pojawią się także na innych popularnych lotniskach, dworcach kolejowych oraz w często odwiedzanych obiektach sakralnych.
Warto sprawdzić: „Idiotyczne” limity techniczne bankomatów i wpłatomatów