Aplikacje mobilne i bezpieczeństwo

Alior Bank

Publikacja: 05.02.2017 09:33

Aplikacje mobilne i bezpieczeństwo

Foto: 123rf.com

– Płatności mobilne Android Pay – użytkownicy telefonów z systemem Android mogą płacić za pomocą smartfona w dowolnym terminalu akceptującym płatności zbliżeniowe.

– Aplikacja HAIZ – pozwala w prosty sposób przekazywać pieniądze między użytkownikami oraz utrzymywać stały kontakt ze znajomymi za pomocą czatu. W każdej chwili bezpośrednio w oknie rozmowy można przesłać pieniądze np. na wspólny wydatek taki jak wyjście na pizzę.

Bank BGŻ BNP Paribas

– E–Portfel – umożliwia bezpieczne płatności w czasie rzeczywistym (siedem dni w tygodniu, 24 godziny na dobę) za zakupy w sklepach internetowych, które udostępniają płatności MasterPass. W cyfrowym portfelu można zapisać dane kart wydawanych przez bank. Upraszcza to proces płacenia kartą w internecie, gdyż nie trzeba za każdym razem wprowadzać danych karty, wystarczy wskazać kartę zapisaną w e–Portfelu.

Bank Millennium

– Ubezpieczenie komunikacyjne w komórce – w pełni online w aplikacji mobilnej oraz w systemie transakcyjnym Millenet można kupić polisy OC, AC, assistance, NNW, ubezpieczenie szyb. Po zeskanowaniu kodu z dowodu rejestracyjnego auta (za pomocą aplikacji mobilnej), dane pojazdu automatycznie pojawiają się w aplikacji mobilnej banku i w Millenecie.

– Platforma smartshopingowa goodie – zbiera informacje na temat zniżek, promocji i nowości zakupowych w centrach handlowych, sklepach internetowych i stacjonarnych.

– HCE, czyli zbliżeniowe płatności telefonem – smartfonem można płacić tak jak kartą zbliżeniową.

– Błyskawiczne zakupy bez kodu za pomocą Blika – można płacić na ekranie komputera, tabletu lub smartfona za pomocą jednego kliknięcia.

– 3D Secure z odciskiem palca – bank udostępnił w aplikacji mobilnej możliwość potwierdzania transakcji odciskiem palca (3D Secure).

Bank Pekao

– Aplikacja Pekao24 na tablety – oprócz funkcji transakcyjnych znanych z systemu internetowego Pekao24 zawiera narzędzia do analizy finansowej, ułatwiające przegląd wpływów i wydatków oraz pomagające w zarządzaniu domowym budżetem.

– Aplikacja płatności mobilnych PeoPay – można płacić smartfonem we wszystkich terminalach zbliżeniowych w kraju i za granicą, nawet wtedy, gdy nie ma się dostępu do internetu.

Bank Zachodni WBK

– Przelew na telefon – do banków uczestniczących w systemie płatności mobilnych Blik.

– Płatności zbliżeniowe – za pomocą mobilnej karty kredytowej.

– Touch ID – logowanie z wykorzystaniem odcisku palca.

– Zakupy mobilne Parkingi – z opcją stop/start, aby płacić za rzeczywisty czas parkowania.

– Zakupy mobilne Taxi – zamawianie taksówek i płacenie za kurs w aplikacji.

Credit Agricole

– Szybki Podpis – nowy sposób zawierania umowy o kredyt ratalny w sklepach. Dzięki wprowadzeniu elektronicznych wersji dokumentów, po wypełnieniu wniosku kredytowego i pozytywnej decyzji kredytowej klient zatwierdza umowę, wpisując kod z wiadomości SMS, którą otrzymuje z banku; następnie zabezpieczona umowa trafia na jego e–mail.

DEUTSCHE BANK

– Platforma db Navi – unikatowy na polskim rynku zakres filtrów wyszukiwania funduszy umożliwia porównywanie ich na podstawie wielu kryteriów i pozwala wybrać fundusz najlepiej dopasowany do oczekiwań klienta.

– System transakcyjny db easyNET – został odnowiony, otrzymał nowoczesną szatę graficzną, uproszczoną nawigację oraz przyjazny interfejs dostosowujący się automatycznie do każdego rodzaju laptopów, komputerów, smartfonów, tabletów. Dostęp do systemu jest możliwy przez dowolną przeglądarkę internetową z urządzeń działających w systemach Android, iOS, Windows.

ING Bank Śląsk

– Aplikacja mobilna Moje ING – w nowej aplikacji najważniejsze informacje (np. stan konta, środki dostępne na karcie kredytowej) widoczne są od razu po uruchomieniu aplikacji, bez logowania się. Klient sam określa, w jaki sposób chce widzieć tę informację: w postaci kwoty, wartości procentowej albo wcale. Przed zalogowaniem można korzystać z tzw. skrótów dotyczących płatności Blik, szybkiego przelewu między własnymi kontami czy wkrótce paragonów. Po każdej transakcji wysyłane jest powiadomienie typu push z dokładną informacją.

– Trener Finansowy – to funkcja w bankowości internetowej, pomagająca przeanalizować sytuację finansową i wskazująca rozwiązania oszczędnościowe czy inwestycyjne dostosowane do potrzeb klienta.

mBank

– Mobilna autoryzacja – proces odbywa się w aplikacji mobilnej banku i nie wymaga dodatkowego oprogramowania. Nie trzeba przepisywać haseł. Po zleceniu operacji w internetowym serwisie transakcyjnym, w aplikacji mobilnej banku od razu pojawia się powiadomienie autoryzacyjne (tzw. push). Wystarczy zalogować się do aplikacji i potwierdzić lub odrzucić transakcję jednym kliknięciem.

– Asystent płatności – dzięki niemu nie trzeba pamiętać o rachunkach. Na koniec każdego miesiąca bank umieszcza przypomnienie w aplikacji mobilnej (jest widoczne na ekranie startowym). Aby zlecić płatność, wystarczy przesunąć palcem w prawo.

– mKsiegowość dla klientów detalicznych – usługa łączy księgowość i konto bankowe. Pozwala w niemal automatyczny sposób prowadzić księgowość, bez obaw o popełnienie błędu. Jeśli klient sam prowadzi rozliczenia, usługa jest darmowa. Za niewielką opłatą można zlecić sprawdzenie rozliczeń księgowej lub w całości powierzyć jej prowadzenie finansów firmy.

– Obsługa w języku migowym – dla osób niesłyszących. Klienci mogą połączyć się w formie wideo z ekspertem banku znającym polski język migowy lub skorzystać z tłumaczenia rozmowy w dowolnej placówce banku.

PKO BP

– Wpłata gotówki na numer telefonu za pomocą kodu Blik z aplikacji IKO – w ponad 800 wpłatomatach banku.

– Płatności zbliżeniowe HCE w aplikacji IKO.

– 3D Secure – jest to dodatkowy sposób zabezpieczania transakcji internetowych przeprowadzanych kartami. Polega na dodatkowej autoryzacji w serwisie internetowym banku przy pomocy jednorazowego hasła.

– Obrazek bezpieczeństwa – dodatkowe indywidualne zabezpieczenie, które uwiarygodnia logowanie. Spośród puli obrazków dostarczonych przez bank klient wybiera jeden. Obrazek ten pojawia się potem przy każdym logowaniu do serwisu wraz z bieżącą datą i godziną logowania.

– Pilotaż obsługi osób głuchych i niedosłyszących – komunikację pracowników banku z klientami umożliwia usługa tłumacza online. Do kontaktu wykorzystywany jest tablet z aplikacją, która łączy się z tłumaczem języka migowego.

SGB-BANK i BANKI SPÓŁDZIELCZE

– Mobilne płatności zbliżeniowe Visa oparte o technologię HCE.

– Płatności mobilne Android Pay – użytkownicy telefonów z systemem Android mogą płacić za pomocą smartfona w dowolnym terminalu akceptującym płatności zbliżeniowe.

– Aplikacja HAIZ – pozwala w prosty sposób przekazywać pieniądze między użytkownikami oraz utrzymywać stały kontakt ze znajomymi za pomocą czatu. W każdej chwili bezpośrednio w oknie rozmowy można przesłać pieniądze np. na wspólny wydatek taki jak wyjście na pizzę.

Pozostało 92% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Kup teraz
Planowanie Wydatków
"Mieszkanie na start" zastąpi "bezpieczny kredyt 2%": kto się załapie, a kto nie
Planowanie Wydatków
Koniec przyjmowania wniosków o „kredyt 2 proc.”. Rząd zapowiada zmiany
Planowanie Wydatków
Zyski banków rosną, ale premier Tusk zapowiedział wakacje kredytowe
Planowanie Wydatków
Połowa Polaków jeszcze nie kupiła prezentów
Planowanie Wydatków
ZBP: budżet na dopłaty do „kredytu 2 proc.” zbliża się do wyczerpania