SZTUKA

Obecne przepisy są zbyt sztywne i blokują rozwój eksportu sztuki poza granice kraju. Poluzowanie prawnego gorsetu może przynieść kolekcjonerom i polskiej kulturze sporo korzyści.

Nadchodzą ważne zmiany na rynku sztuki i sporo korzyści

Rygorystyczne prawo blokuje sprzedaż sztuki za granicę. Liberalizacja zasad ułatwi promocję polskiej kultury na ...

Depozyty z muzeów bardziej pożądane przez kolekcjonerów

Cena obrazu rośnie, jeśli wystawiany był w Muzeum Narodowym. Informacja podnosi rangę dzieła sztuki. ...

Falsyfikat w Muzeum Narodowym. Obowiązkowa lektura

Tajne służby, prokuratorzy, śledztwa. Znane nazwiska muzealników i handlarzy sztuką. Wyniki starannych badań i ...

Inwestor musi działać jak detektyw na rynku sztuki

Cenne dzieła są często ukryte w nietypowych miejscach. Inwestor musi działać jak dobry detektyw. ...

Grunsweigh uwieczniał paryskie zaułki

Jak dobrze zarobić na artystach niesłusznie zapomnianych

Na dziełach artystów niesłusznie zapomnianych można bardzo dobrze zarobić. Sprawdzamy, jak to robią profesjonaliści. ...

Inwestowanie na rynku najmłodszego malarstwa to ruletka

Młody rynek jest pełen niespodzianek. Inwestor musi mieć skłonność do ryzyka, bo skarby można ...

Henryk Stażewski Relief nr 19, 1969, relief, akryl/drewno, płyta pilśniowa, 80x80x6 cm, Desa Unicum, 29.11.2018

Internet uratował handel sztuką. Jak będzie po zarazie?

Internet sprawił, że wirus nie zatrzymał handlu dziełami. Jednak nie da się sztuki przenieść ...

Anna Szprynger, Bez tytułu, akryl na płótnie, 65x81, 2019

Tworzyć bez żadnych ingerencji. Cena wolności

Już od czasu studiów miałam dość wyraźny program na swoją drogę rynkową – mówi ...

Malarka, czyli żona malarza. Kobieta w sztuce to margines

Kobieta w obszarze sztuk pięknych zawsze stanowiła margines, inaczej było np. w literaturze pięknej ...

Zbigniew Buski – od 1999 roku dyrektor Państwowej Galerii Sztuki w Sopocie, absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Wrocławskiego oraz studiów podyplomowych na Uniwersytecie Warszawskim z kierowania działalnością społeczno-kulturalną, zarządzania organizacjami pozarządowymi oraz instytucjami w zakresie edukacji, kultury i pomocy społecznej. Jest absolwentem Szkoły Praw Człowieka Helsińskiej Fundacji Praw Człowieka oraz podyplomowych studiów w zakresie zarządzania projektami finansowanymi z Unii Europejskiej w Wyższej Szkole Przedsiębiorczości i Zarządzania im. Leona Koźmińskiego w Warszawie. Jest członkiem Zarządu Fundacji im. Daniela Chodowieckiego przy Akademii Sztuk w Berlinie

Sztuka przetrwa trudny czas zarazy

Kiedy pandemia minie, wielu z nas będzie potrzebować obcowania z „żywym” dziełem sztuki i ...