Mniej osób zmienia bank mimo dużych ułatwień

Adobe Stock

W trzecim kwartale na taki krok z wykorzystaniem specjalnego systemu zdecydowało się o połowę mniej osób niż przed rokiem.

Od lipca do września prawie 7 tys. osób podjęło decyzję przeniesienia rachunku z dotychczasowego banku do innego, z wykorzystaniem obsługiwanego przez Krajową Izbę Rozliczeniową systemu Ognivo. W tym samym okresie 2019 r. odnotowano niemal 12 tys. takich wniosków.

Na zamknięcie dotychczasowego rachunku w trzecim kwartale 2020 r. zdecydowało się ponad 99 proc. wszystkich wnioskujących o zmianę rachunku. Przeniesienia salda dokonało blisko 94 proc. wnioskujących. O przeniesienie zleceń stałych wystąpiły 682 osoby, a o przeniesienie poleceń zapłaty – 459 osób.

Warto sprawdzić: Banki „kroją” klientów jak tylko mogą. Horrendalne podwyżki

System Ognivo jest sporym ułatwieniem dla osób chcących zmienić bank.

W celu przeniesienia rachunku z dotychczasowego banku do innego wystarczy złożyć wniosek i upoważnienie dotyczące przeniesienia usług. Równocześnie w taki sam sposób można złożyć wniosek o zamknięcie rachunku bankowego.

Za pośrednictwem systemu Ognivo klienci banków mają możliwość wydania dyspozycji przekazania środków czy przeniesienia zleceń płatniczych i pełnomocnictw złożonych w dotychczasowym banku. Wszystkie formalności z tym związane przejmuje bank, którego stajemy się klientem.

Warto sprawdzić: Jak zmienić adres korespondencyjny bez wizyty w banku

Na wniosek klienta bank może dodatkowo przekazać informację o dokonanej zmianie rachunku bankowego wskazanym przez klienta instytucjom. Cały proces zajmuje zaledwie kilka dni i nie wymaga udziału klienta. System umożliwia bezpieczną i szybką komunikację online pomiędzy bankami a innymi uprawnionymi podmiotami.

Oprócz banków (komercyjnych i spółdzielczych) Ognivo wykorzystywane jest m.in. także przez ZUS, Pocztę Polską, urzędy miast, urzędy skarbowe, izby celne, administracyjne organy egzekucyjne, komorników sądowych.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

jak banki informują o awariach

Sposoby banków na informowanie o awariach

Banki uważają, że SMS-y są skuteczne tylko wtedy, gdy trzeba zawiadomić niedużą grupę klientów. ...

Gdzie szukać najlepszych lokat na 1, 3, 6, 12 i 24 miesiące

Regularnie, raz na tydzień, analizujemy rynek lokat terminowych i tworzymy zestawienie najwyżej oprocentowanych depozytów ...

Bez PINu ciągle 50 zł. Kiedy wzrośnie limit płatności?

Większe transakcje zbliżeniowe bez podania hasła wejdą w Polsce dopiero za rok. Pani Agnieszka ...