Ostatniego dnia 2020 roku Bankowy Fundusz Gwarancyjny poinformował, że ze względu na bardzo złą sytuację kapitałową wszczął przymusową restrukturyzację Idea Bank SA. Podano również, że należący do Leszka Czarneckiego bank zostanie 3 stycznia 2021 r. przejęty przez Bank Pekao SA.
Warto sprawdzić: Pracownik banku okradał klientów. Kto za to odpowiada?
W komunikacie zapewniono, że klienci Idea Banku są i będą obsługiwani tak jak do tej pory, mając dostęp do swoich oszczędności przez bankowość internetową i aplikację mobilną (z wyjątkiem przerwy technicznej 31 grudnia 2020 r. od 20.00 zaplanowanej i ogłoszonej wcześniej przez Idea Bank).
Klienci mogą korzystać z kart i bankomatów oraz oddziałów banku. Nie zmieniają się numery rachunków, hasła i loginy do bankowości internetowej, a wszystkie depozyty klientów zostaną w całości przeniesione do banku przejmującego, podobnie jak kredyty, nie zostanie również zawieszona obsługa klientów. W związku z przymusową restrukturyzacją klienci nie muszą podejmować żadnych działań w celu przeniesienia rachunków bankowych – zapewniał BFG.
Część klientów Idea Banku marudzi
Okazuje się, że klienci Idea Banku wcale nie są zadowoleni z „przenosin” do Pekao SA. Przynajmniej część z nich. Już od początku roku deklarują, że zrezygnują z konta w banku „z żubrem”.