Nie do każdego przyjdzie mail po przelewie

Adobe Stock

Część banków oferuje wysyłanie potwierdzeń przelewów internetowych czy mobilnych bezpośrednio na e-mail klientów, inni mogą je zobaczyć w historii transakcji po realizacji przelewu.

Pani Katarzyna jest klientką ING Banku Śląskiego. Przelewy robi w bankowości internetowej lub mobilnej. – Szkoda, że ten bank nie ma funkcji, aby potwierdzenie przelewu wysyłać bezpośrednio na e- mail. Inne banki mają to od dawna – mówi kobieta. Pytała o to bank. W odpowiedzi usłyszała, że na razie nic nie wiadomo o wdrożeniu takiej funkcjo.- Obecnie można pobrać takie potwierdzenie w Moim ING po zalogowaniu –tłumaczył kobiecie bankowiec.

Niemal to samo usłyszeliśmy od Miłosza Gromskiego z biura prasowego ING Banku Śląskiego. – Nie oferujemy wysyłki potwierdzenia na adres i obecnie nie planujemy takiego rozwiązania – powiedział nam bankowiec.

W Pekao SA potwierdzenie dla każdej operacji jest dostępne zarówno w bankowości elektronicznej Pekao24, jak i mobilnej PeoPay. – Aale nie ma opcji bezpośredniego wysłania na adres e-mail. Analizujemy możliwość rozbudowania tej funkcji o opcję wysyłki na adres mailowy – zapowiada  Anna Markowska, z biura PR i Nowych Mediów tego banku.

Warto sprawdzić: Szybkie i bezpieczne przelewy BLIK podbiły serca Polaków

Credit Agricole udostępnia możliwość generowania potwierdzeń operacji: w serwisie mobilnym – dla przelewów wychodzących, w serwisie internetowym dla wszystkich transakcji. – Potwierdzenia mogą być pobrane bezpośrednio z serwisu na urządzenie – komputer/telefon – tłumaczy Michał Czurabski, manager Zespołu Rozwoju Bankowości Mobilnej w banku. Dodaje, że oprócz klasycznych potwierdzeń operacji, klient może uruchomić opcję powiadomień SMS o realizacji/otrzymaniu płatności – co znacznie wpływa na jego poczucie bezpieczeństwa i kontrolę swoich transakcji.

– Po udostępnieniu przelewów na telefon BLIK potwierdzenia tych płatności będą przesyłane za pośrednictwem powiadomień PUSH oraz wiadomości do aplikacji CA24 Mobile – tłumaczy Michał Czurabski.

Także w Citi Handlowym nie można otrzymać potwierdzenia na e-mail.- Tylko na zamówienie płatnych dyspozycji – mówi Zuznana Przepiórkiewicz, z biura prasowego. Ale zdradza, że bank pracuje nad takim udogodnieniem. Na razie  klient może pobrać sobie potwierdzenie z serwisu Citibank Online, a w przypadku braku możliwości pobrania potwierdzenia z platformy internetowej to może również zamówić potwierdzenie. Wówczas dokument zostanie wysłany pocztą lub na adres e-mail. Usługa może być płatna zgodnie z TOiP.

Są jednak banki, które wysyłają potwierdzenia na e-mail. Tak jest w Alior Banku. Tu klient może podczas realizacji przelewu wskazać adres email jeden lub kilka, na który ma zostać wysłane potwierdzenie przelewu. – Funkcjonalność jest dostępna zarówno w dotychczasowym, jak i nowym systemie bankowości internetowej – opowiada Kaja Krassowska-Suchan, Menedżera ds. Bankowości Elektronicznej Alior Banku.

Warto sprawdzić: Pomyłkowy przelew? Jak odzyskać pieniądze

Podobnie jest w Banku Millennium. – Nasz klient ma taką możliwość już od dłuższego czasu zarówno w serwisie bankowości internetowej Millenet, jak i w aplikacji mobilnej –mówi Halina Karpińska, dyrektor Departamentu Bankowości Elektronicznej w Banku Millennium. Dodaje, że bank oferuje w swoich kanałach elektronicznych wiele funkcji, które mają ułatwiać klientom codzienne życie. – Możliwość wysłania potwierdzenia przelewu na adres email jest zaszyta bezpośrednio w formularzu przelewu jako jedna z pozycji do wypełnienia. Wystarczy, że klient oprócz kwoty i odbiorcy przelewu wpisze wybrany adres mailowy (może to być kilka adresów) i potwierdzi realizację przelewu, by potwierdzenie zostało automatycznie wysłane – tłumaczy dyr. Karpińska.

Taką opcję oferuje również PKO BP. –W aplikacji mobilnej IKO po wejściu w szczegóły danej transakcji, znajduje się funkcja „Generuj potwierdzenie operacji” – po kliknięciu w aplikacji otwiera się plik PDF potwierdzający szczegóły transakcji. Można go z tego miejsca np. wysłać e-mailem jako załącznik, wysłać w wiadomości MMS lub za pośrednictwem komunikatorów, wydrukować, skopiować etc –tłumaczy Karolina Tomaczak, z biura prasowego. Zdradza, że taka funkcja te jest dostępna w aplikacji od ok. 2,5 roku. Z kolei w w iPKO klient ma kilka opcji potwierdzenia przelewów internetowych. Jedną z nich jest „na adres e-mail” – odbiorca otrzyma podpisaną cyfrowo wiadomość z adresu potwierdzenie@ipko.pl. E-mail z tytułem „Potwierdzenie operacji” będzie zawierał plik w formacie PDF.

Poza tym – „plik w formacie PDF” – plik można wyświetlić oraz zapisać na dysku. Inną z opcji jest  „faks” – potwierdzenie można wysłać wyłącznie na krajowy numer telefonu stacjonarnego. – Potwierdzenia transakcji klienci otrzymują w taki sposób, w jaki sobie skonfigurują – dostępne są pushe (wyświetlają się tylko w aplikacji mobilnej, ale potwierdzają transakcje dokonane we wszystkich kanałach, w zależności od ustawień klienta), SMSy, e-maile- tłumaczy Karolina Tomczak.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Wypłatę większej gotówki z banku trzeba wcześniej zapowiedzieć

Większe kwoty, które chcemy wypłacić w oddziale banku, powinniśmy awizować z wyprzedzeniem, by nie ...

Banki mają pokoje do przeliczania grubszej gotówki

W niektórych oddziałach banków są specjalne pomieszczenia, gdzie bankowcy przeliczą gotówkę. Są to pokoje ...

Najlepsze konta oszczędnościowe – jak je znaleźć?

Pierwszą myślą jak przychodzi nam, gdy chcemy dobrze ulokować oszczędności są lokaty. Obecnie jednak, ...