Nauczą nas bankowania. Wystarczy przyjść do oddziału

Z bankowości internetowej możemy korzystać także w oddziale banku. A wtedy za rękę mogą nas poprowadzić bankowcy.

Publikacja: 04.12.2019 16:51

Nauczą nas bankowania. Wystarczy przyjść do oddziału

Foto: Shutterstock

Nadal jest grupa klientów, która potrzebuje bezpośredniego kontaktu z nami. Stąd pomysł, by umożliwić klientom dostęp do sieci i urządzeń mobilnych w oddziale, gdzie mogą skorzystać z pomocy naszego pracownika, gdy tego potrzebują – mówi Tomasz Gilowski, dyr. departamentu sprzedaży segment klienta indywidualnego w Alior Banku.

Warto sprawdzić: Sposoby na bezpieczne bankowanie

iKioski w Alior Banku

Bank w tym miesiącu udostępnił klientom iKioski – miejsca w oddziałach dla tych klientów, którzy po raz pierwszy chcą wypróbować bankowość internetową i poznać jej możliwości. Jest tam tablet z dostępem do sieci. To na nim klient może się zalogować i wykonać np. przelew.

Każdy, kto przyjdzie do oddziału może też nauczyć się korzystania z aplikacji mobilnej. Pracownicy mają smartfony z zainstalowaną demonstracyjną wersją aplikacji, by móc pokazać, jak ona działa. – Nasi klienci coraz chętniej korzystają z możliwości, jakie dają bankowość internetowa i aplikacja mobilna. W ciągu roku liczba użytkowników aplikacji wzrosła o 80 proc. Z bankowości internetowej może już korzystać prawie 3 mln naszych klientów – mówi Marek Wasilewski, dyr. zarządzający w Pionie Sprzedaży Klienta Indywidualnego.

Inne banki też oferują pomoc w poznawaniu bankowości internetowej.

mBank

W każdym oddziale mBanku jest takie miejsce. – Klient może się zalogować na swoje konto i liczyć na pomoc pracownika, jeśli coś jest dla niego trudne lub niejasne – zapewnia Kinga Wojciechowska-Rulka z biura prasowego banku. – Doradca pomaga też w pracy z komputerem. Dzieje się to na zabezpieczonej sesji przeglądarki internetowej, więc klienci mają zapewnione bezpieczeństwo – zapewnia.

Pekao SA

Jak podaje Anna Markowska z biura prasowego Pekao, w 80 proc. oddziałów klienci mogą korzystać ze stanowisk z dostępem do bankowości internetowej. – Zgodnie z planem do końca 2020 r. stanowiska takie będą dostępne we wszystkich naszych oddziałach – zapowiada Anna Markowska.

Dodaje, że z dostępu do bankowości internetowej w oddziale korzystają klienci w różnym wieku. – Jeżeli jest taka konieczność, nasi doradcy pomagają, uczą i często wspólnie z klientem wykonują dyspozycje w serwisie Pekao24 – tłumaczy przedstawicielka Pekao SA.

Credit Agricole

Także w Credit Agricole klienci mogą liczyć na pomoc pracowników, zarówno w placówkach bankowych, jak i w kontakcie telefonicznym.

– W serwisie telefonicznym (infolinia) doradca jest w stanie krok po kroku instruować klienta, w jaki sposób zalogować się do bankowości internetowej oraz wykonywać poszczególne operacje – zapewnia Małgorzata Dominiak, dyr. departamentu wsparcia bankowości detalicznej w Credit Agricole.

W placówkach tego banku również jest taka możliwość. – Doradca, prezentując klientowi serwis internetowy, może wesprzeć się wersją DEMO systemu, a wtedy klient zobaczy, jak wygląda wykonywanie poszczególnych operacji w serwisie – tłumaczy dyr. Małgorzata Dominiak.

Warto sprawdzić: Najciekawsze nowości w aplikacjach bankowych

Wersja DEMO serwisu internetowego dostępna jest dla klientów na stronie internetowej banku, zatem klient może i tam poćwiczyć i przetestować wykonywanie operacji.

W oddziałach Credit Agricole nie ma stanowisk, przy których klient samodzielnie może skorzystać z serwisu internetowego. – Korzystanie z bankowości internetowej jest wygodną formą zarządzania swoimi finansami i obsługą konta. Jest możliwe z każdego miejsca i w każdej chwili. Nasz serwis internetowy jest nowoczesny i bardzo intuicyjny, a wykonywane w nim przelewy są bezpłatne – podkreśla przedstawicielka Credit Agricole.

PKO BP

PKO BP w kilkudziesięciu oddziałach testuje bankowość internetową dostępną dla klientów indywidualnych. – Chętnie opowiemy o wynikach tych prób za kilka tygodni – mówi Grzegorz Culepa z biura prasowego banku.

Nadal jest grupa klientów, która potrzebuje bezpośredniego kontaktu z nami. Stąd pomysł, by umożliwić klientom dostęp do sieci i urządzeń mobilnych w oddziale, gdzie mogą skorzystać z pomocy naszego pracownika, gdy tego potrzebują – mówi Tomasz Gilowski, dyr. departamentu sprzedaży segment klienta indywidualnego w Alior Banku.

Warto sprawdzić: Sposoby na bezpieczne bankowanie

Pozostało 90% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Konta Bankowe
Duża awaria Blika. Problemy zgłaszają klienci mBanku, Millennium czy Pekao
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Konta Bankowe
Sześć banków pod lupą UOKIK. Dlaczego ofiary nie odzyskują pieniędzy?
Konta Bankowe
Banki tną oprocentowanie lokat. Średnio jest już ono znacznie poniżej 5 proc.
Konta Bankowe
Banki, które najwięcej zarobiły na kredycie 2%
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Konta Bankowe
Banki w końcu zaczynają wprowadzać klucze U2F. Hakerom będzie trudniej