Nauczą nas bankowania. Wystarczy przyjść do oddziału

Z bankowości internetowej możemy korzystać także w oddziale banku. A wtedy za rękę mogą nas poprowadzić bankowcy.

Publikacja: 04.12.2019 16:51

Nauczą nas bankowania. Wystarczy przyjść do oddziału

Foto: Shutterstock

Nadal jest grupa klientów, która potrzebuje bezpośredniego kontaktu z nami. Stąd pomysł, by umożliwić klientom dostęp do sieci i urządzeń mobilnych w oddziale, gdzie mogą skorzystać z pomocy naszego pracownika, gdy tego potrzebują – mówi Tomasz Gilowski, dyr. departamentu sprzedaży segment klienta indywidualnego w Alior Banku.

Warto sprawdzić: Sposoby na bezpieczne bankowanie

iKioski w Alior Banku

Bank w tym miesiącu udostępnił klientom iKioski – miejsca w oddziałach dla tych klientów, którzy po raz pierwszy chcą wypróbować bankowość internetową i poznać jej możliwości. Jest tam tablet z dostępem do sieci. To na nim klient może się zalogować i wykonać np. przelew.

Każdy, kto przyjdzie do oddziału może też nauczyć się korzystania z aplikacji mobilnej. Pracownicy mają smartfony z zainstalowaną demonstracyjną wersją aplikacji, by móc pokazać, jak ona działa. – Nasi klienci coraz chętniej korzystają z możliwości, jakie dają bankowość internetowa i aplikacja mobilna. W ciągu roku liczba użytkowników aplikacji wzrosła o 80 proc. Z bankowości internetowej może już korzystać prawie 3 mln naszych klientów – mówi Marek Wasilewski, dyr. zarządzający w Pionie Sprzedaży Klienta Indywidualnego.

Inne banki też oferują pomoc w poznawaniu bankowości internetowej.

mBank

W każdym oddziale mBanku jest takie miejsce. – Klient może się zalogować na swoje konto i liczyć na pomoc pracownika, jeśli coś jest dla niego trudne lub niejasne – zapewnia Kinga Wojciechowska-Rulka z biura prasowego banku. – Doradca pomaga też w pracy z komputerem. Dzieje się to na zabezpieczonej sesji przeglądarki internetowej, więc klienci mają zapewnione bezpieczeństwo – zapewnia.

Pekao SA

Jak podaje Anna Markowska z biura prasowego Pekao, w 80 proc. oddziałów klienci mogą korzystać ze stanowisk z dostępem do bankowości internetowej. – Zgodnie z planem do końca 2020 r. stanowiska takie będą dostępne we wszystkich naszych oddziałach – zapowiada Anna Markowska.

Dodaje, że z dostępu do bankowości internetowej w oddziale korzystają klienci w różnym wieku. – Jeżeli jest taka konieczność, nasi doradcy pomagają, uczą i często wspólnie z klientem wykonują dyspozycje w serwisie Pekao24 – tłumaczy przedstawicielka Pekao SA.

Credit Agricole

Także w Credit Agricole klienci mogą liczyć na pomoc pracowników, zarówno w placówkach bankowych, jak i w kontakcie telefonicznym.

– W serwisie telefonicznym (infolinia) doradca jest w stanie krok po kroku instruować klienta, w jaki sposób zalogować się do bankowości internetowej oraz wykonywać poszczególne operacje – zapewnia Małgorzata Dominiak, dyr. departamentu wsparcia bankowości detalicznej w Credit Agricole.

W placówkach tego banku również jest taka możliwość. – Doradca, prezentując klientowi serwis internetowy, może wesprzeć się wersją DEMO systemu, a wtedy klient zobaczy, jak wygląda wykonywanie poszczególnych operacji w serwisie – tłumaczy dyr. Małgorzata Dominiak.

Warto sprawdzić: Najciekawsze nowości w aplikacjach bankowych

Wersja DEMO serwisu internetowego dostępna jest dla klientów na stronie internetowej banku, zatem klient może i tam poćwiczyć i przetestować wykonywanie operacji.

W oddziałach Credit Agricole nie ma stanowisk, przy których klient samodzielnie może skorzystać z serwisu internetowego. – Korzystanie z bankowości internetowej jest wygodną formą zarządzania swoimi finansami i obsługą konta. Jest możliwe z każdego miejsca i w każdej chwili. Nasz serwis internetowy jest nowoczesny i bardzo intuicyjny, a wykonywane w nim przelewy są bezpłatne – podkreśla przedstawicielka Credit Agricole.

PKO BP

PKO BP w kilkudziesięciu oddziałach testuje bankowość internetową dostępną dla klientów indywidualnych. – Chętnie opowiemy o wynikach tych prób za kilka tygodni – mówi Grzegorz Culepa z biura prasowego banku.

Nadal jest grupa klientów, która potrzebuje bezpośredniego kontaktu z nami. Stąd pomysł, by umożliwić klientom dostęp do sieci i urządzeń mobilnych w oddziale, gdzie mogą skorzystać z pomocy naszego pracownika, gdy tego potrzebują – mówi Tomasz Gilowski, dyr. departamentu sprzedaży segment klienta indywidualnego w Alior Banku.

Warto sprawdzić: Sposoby na bezpieczne bankowanie

Pozostało 90% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Konta Bankowe
Duża awaria Blika. Problemy zgłaszają klienci mBanku, Millennium czy Pekao
Konta Bankowe
Sześć banków pod lupą UOKIK. Dlaczego ofiary nie odzyskują pieniędzy?
Konta Bankowe
Banki tną oprocentowanie lokat. Średnio jest już ono znacznie poniżej 5 proc.
Konta Bankowe
Banki, które najwięcej zarobiły na kredycie 2%
Konta Bankowe
Banki w końcu zaczynają wprowadzać klucze U2F. Hakerom będzie trudniej