Co się musi stać, żeby bank przyszedł obsłużyć nas w domu

W indywidualnych wypadkach bankowcy mogą przyjąć dyspozycję posiadacza rachunku poza oddziałem.

Publikacja: 26.01.2020 18:14

Co się musi stać, żeby bank przyszedł obsłużyć nas w domu

Foto: Adobe Stock

Mama pana Krzysztofa jest starszą osobą, wieloletnią klientką PKO BP. Niedawno miała wypadek, nie może chodzić, a pilnie potrzebuje wykonać operację na swoim koncie. – Jeśli klient jest obłożnie chory, to czy bank ma możliwość wysłania przedstawiciela do takiej osoby? – pyta pan Krzysztof, który tej operacji za mamę wykonać nie może, bo nie ma odpowiedniego pełnomocnictwa.

Warto sprawdzić: Kolejne opłaty w bankach i noworoczne podwyżki prowizji

Z banku dostał odpowiedź, że jeśli klient nie może osobiście udać się do oddziału, np. z powodu choroby, to może skorzystać z pomocy notariusza, przed którym może zostać sporządzone pełnomocnictwo upoważniające go do dysponowania rachunkiem.

To samo mówi nam Joanna Fatek z biura prasowego PKO BP. – Klient powinien ustanowić pełnomocnika do rachunku w formie pełnomocnictwa notarialnego. Klienci, którzy korzystają z bankowości elektronicznej, mogą nadać pełnomocnictwo przez iPKO – dodaje.

A jak taki problem rozwiązują w innych bankach?

Ewa Krawczyk z Santander Bank Polska informuje, że do każdej sytuacji bank podchodzi indywidualnie i szuka rozwiązań pozwalających niestandardowo podejść do obsługi specyficznych potrzeb klienta. – Mnogość kanałów do kontaktu rozszerza nasze możliwości w tym zakresie – dodaje Ewa Krawczyk.

To samo słyszymy w Credit Agricole. – Gdy klient jest osobą ze szczególnymi potrzebami, np. osobą niepełnosprawną, wówczas pracownik banku może przyjść do jego domu – informuje Agnieszka Spólnik, dyrektor biura transformacji bankowości detalicznej.

Na miejscu doradca zweryfikuje dokument tożsamości, a potem przyjmie dyspozycję na drukach banku. Po powrocie do banku wprowadzi ją do systemu. – Do nietypowej sytuacji podchodzimy indywidualnie. Zależy nam, aby umożliwić każdemu klientowi korzystanie z naszych usług i dlatego staramy się znaleźć rozwiązanie dopasowane do jego potrzeb – podkreśla dyr. Spólnik.

Warto sprawdzić: Dziecko może łatwo wyczyścić nam konto grając na telefonie

Marcin Starkowski z biura komunikacji korporacyjnej Pekao SA twierdzi, że w wyjątkowych sytuacjach, w których znajdą się klienci detaliczni, bank dopuszcza możliwość przyjęcia przez pracownika niektórych dyspozycji (operacyjnych lub formalno-prawnych) poza oddziałem. – Ponieważ nie są to standardowe przypadki, każdorazowo do zgłoszonego zapotrzebowania na taką formę obsługi poza oddziałem banku podchodzimy indywidualnie w celu ustalenia najlepszego dla klienta, ale dopuszczalnego od strony formalnej i prawnej, rozwiązania – tłumaczy Marcin Starkowski.

Opisane przez nas sytuacje dotyczą Kowalskiego.

Klient premium ma lepiej

W Pekao SA klientom posiadającym własnych doradców premium lub private bankingu bank w ramach standardowej oferty zapewnia możliwość składania większości dyspozycji telefonicznie bezpośrednio u swojego doradcy.

Warto sprawdzić: Jak i dlaczego znikają pieniądze we wpłatomatach

Można też tego dokonać podczas umówionego wcześniej spotkania z doradcą poza oddziałem banku w dogodnym dla klienta miejscu i czasie.

W innych bankach sytuacja klientów premium lub private bankingu jest podobna. W standardowej ofercie banki zapewniają im możliwość składania dyspozycji telefonicznie i w trakcie spotkania poza oddziałem banku.

Mama pana Krzysztofa jest starszą osobą, wieloletnią klientką PKO BP. Niedawno miała wypadek, nie może chodzić, a pilnie potrzebuje wykonać operację na swoim koncie. – Jeśli klient jest obłożnie chory, to czy bank ma możliwość wysłania przedstawiciela do takiej osoby? – pyta pan Krzysztof, który tej operacji za mamę wykonać nie może, bo nie ma odpowiedniego pełnomocnictwa.

Warto sprawdzić: Kolejne opłaty w bankach i noworoczne podwyżki prowizji

Pozostało 85% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Konta Bankowe
Duża awaria Blika. Problemy zgłaszają klienci mBanku, Millennium czy Pekao
Konta Bankowe
Sześć banków pod lupą UOKIK. Dlaczego ofiary nie odzyskują pieniędzy?
Konta Bankowe
Banki tną oprocentowanie lokat. Średnio jest już ono znacznie poniżej 5 proc.
Konta Bankowe
Banki, które najwięcej zarobiły na kredycie 2%
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Konta Bankowe
Banki w końcu zaczynają wprowadzać klucze U2F. Hakerom będzie trudniej