Postępowania urzędu dotyczą trudnych dla konsumentów spraw, gdy w skutek cyberataków dochodzi do nieautoryzowanych transakcji. Pieniądze znikają z kont, a banki nie chcą uwzględniać reklamacji.
Chociaż od listopada 2023 roku Rada Polityki Pieniężnej powstrzymuje się od kolejnych obniżek stóp procentowych, to banki dalej tną oprocentowanie depozytów. Spada ono już 13 miesiąc z rzędu.
Inflację jako główny powód do zmartwienia wskazuje 37,8 proc. badanych. Na szczycie listy naszych największych strachów inflację wyprzedziły kwestie związane ze zdrowiem, zarówno własnym, jak i najbliższych.
Bitcoin zaczął 2024 rok od wejścia na najwyższy od 21 miesięcy poziom. Najbardziej optymistyczna prognoza mówi o jego zwyżce nawet do 500 tys. dolarów.
Posiadacze cyfrowych monet nie handlują już nimi tak chętnie. Ich właściciele czekają na zwiększenie wartości kryptowalut, które - w co wierzą - może nadejść za kilka miesięcy.
Prawie 25 proc. realnie stracił ktoś, kto od 2016 roku trzymał swoje oszczędności na przeciętnej lokacie. Siedem lat, kiedy lokaty nie chroniły przed rosnącymi cenami, może niedługo mieć swój kres. Ale na spektakularne zyski nie ma co liczyć.
Dzięki udziałowi w programie „Pierwsze mieszkanie” banki państwowe zyskały ogromną przewagę na konkurencją. Przyszłość programu stoi jednak pod znakiem zapytania.
W wyjątkowych sytuacjach bank może nam przesłać kartę kredytową czy płatniczą kurierem, zamiast listem zwykłym. Ale czasem za to trzeba zapłacić. Czasem można plastik odebrać w oddziale.
Cyberprzestępcy nie śpią i wykorzystują każdą okazję, by dobrać się do naszych pieniędzy przez internet. Banki też nie czekają z rozłożonymi rękami, a wprowadzają wciąż nowe zabezpieczenia.
Październik był kolejnym miesiącem złych informacji dla oszczędzających. Co prawda nie było aż tak źle jak we wrześniu, ale i tym razem spora część banków postanowiła zrewidować depozytowe promocje.
Stale rośnie liczba osób korzystających z bankowości internetowej czy mobilnej. Pozostali nawet z tak drobną sprawą jak zmiana PIN-u karty muszą iść do oddziału.
Choć na rozpatrzenie reklamacji dotyczącej wpłat i wypłat z bankomatu banki mają z reguły dwa tygodnie, to jednak starają się skracać ten czas. Ale nie zawsze się to im udaje.
Kolejny nowy sposób wyłudzania pieniędzy przez cyberprzestępców. Podszywają się oni pod znane portale rezerwacyjne i żądają ponownej opłaty za hotel czy apartament.