Branża e-commerce – co wpływa na jej rozwój?

Branża e-commerce przeżywa swój złoty okres. Z roku na rok coraz więcej osób decyduje się na zakupy w Sieci. Wpływ na to ma mnóstwo różnych czynników, ale ważne jest także to, że właściciele e-sklepów potrafią skutecznie korzystać z tego co przynosi im rynek. Duże inwestycje w reklamę oraz coraz większe ułatwienia dla klientów są bez wątpienia jednymi z tych czynników, które budują współczesny świat sprzedaży internetowej.

Pomocny zakaz

Jeśli dokładnie przyjrzymy się branży e-commerce zauważymy, że zwiększenie liczby osób korzystających z tej usługi wiąże się z… zakazem handlu w niedziele. W związku z tym, że nie możemy wybrać się na tradycyjne zakupy, zwyczajnie przenosimy się do Sieci. Szybko wtedy zauważamy, że jest to dużo szybsze i wygodniejsze rozwiązanie, a w konsekwencji korzystamy z niego dużo częściej niż tylko w te kilka niedziel w miesiącu. Wielu zakupowiczów uważa bowiem, że dzięki całodobowej atrakcyjności i stosunkowo niskim cenom e-sklepy są dużo atrakcyjniejsze od tych stacjonarnych.

Im łatwiej, tym lepiej

Internauci oczekują prostych rozwiązań. Nie chcą się zbyt długo nad niczym zastanawiać. Sklep internetowy powinien być więc dostosowany do potrzeb użytkowników. Muszą oni bez problemu odnaleźć w nim to, czego potrzebują. Najlepiej więc skupić się na kilku elementach: możliwości wyszukiwania produktów, widoczności koszyka i oczywiście możliwości skontaktowania się z działem obsługi klienta.  Nie można także zapominać o płatnościach. Klient lubi mieć wybór. Pokazując mu kilka możliwości mamy większe szanse na to, że dokona zakupu. Dzięki systemom bluemedia.pl możemy zainstalować w naszym sklepie płatności szybkim przelewem, BLIKiem, kartą a nawet tak zwanym Pay by link. To uniwersalne rozwiązanie może okazać się strzałem w dziesiątkę. Nawet biorąc pod uwagę własne doświadczenie nie trudno jest zauważyć, że różne warianty płatności w sklepie internetowym mają duże znaczenie w procesie zakupowym.

Działania wizerunkowe

Konkurencja na rynku e-sklepów jest ogromna. Często sam produkt wysokiej jakości jest niewystarczający do tego, by wybić się na tle konkurencji. Do tego niezbędna będzie reklama. Najlepiej działać wielotorowo. Skupić się zarówno na budowaniu marki eksperta (poprzez blog, czy aktywności w mediach społecznościowych)  i oczywiście promowaniu swoich usług oraz produktów. Ten cel pomogą nam zrealizować reklamy Google Ads i Facebook Ads. Mają one coraz większy wpływ na decyzję zakupowe konsumentów.

Branża e-commerce zyskuje na popularności z roku na rok. W czasach, gdy jesteśmy mocno zabiegani i często nie mamy czasu na tradycyjne zakupy, to rozwiązanie wydaje się być najlepszym ze wszystkich możliwych rozwiązań.

 

Mogą Ci się również spodobać

Pasażerowie rzadko żądają odszkodowań o linii lotniczych

Aż 124 000 pasażerów linii lotniczych ma prawo do odszkodowań za 2016 rok. Według ...

Odszkodowanie za opóźniony lot jest uzależnione od odległości między miejscem wylotu a docelowym miejscem lądowania

Jak nie dać się ograć linii lotniczej

Prawo jest jasne. Za opóźniony lot najczęściej należy się odszkodowanie. Jednak, jak się okazuje, ...

Drogą elektroniczną można nabyć zarówno produkty oferowane przez tzw. siecówki, ubrania od światowych projektantów, którzy nie prowadzą dystrybucji w Polsce, jak i polskich kreatorów mody.

Prześwietlamy przeglądarki modowe i sklepy multibrandowe

Ponad 50 proc. Polaków kupuje przynajmniej 1-2 razy w miesiącu przez Internet. Prześwietlamy przeglądarki ...