Home Assistance to usługa, którą można wykupić w ramach polisy mieszkaniowej. Ubezpieczenie to gwarantuje pomoc w różnych sytuacjach między innymi, gdy wystąpi konieczność naprawy sprzętu elektronicznego, uszczelnienia instalacji hydraulicznej, a nawet interwencji medycznej.
Home Assistance – co to jest?
Home Assistance stanowi dodatkową usługę, jaką może wykupić klient, decydując się na ubezpieczenie domu lub mieszkania. W jej ramach towarzystwo ubezpieczeniowe, zamiast wypłacać pieniądze za szkodę, zobowiązuje się do jej usunięcia. W związku z tym, gdy, dajmy na to, objęta polisą pralka ulegnie awarii, ubezpieczyciel wysyła do domu klienta fachowca, który ją naprawi. Jest to więc bardzo wygodna forma radzenia sobie z następstwami szkody, która zdejmuje z ramion ubezpieczonego obowiązki związane z szukaniem odpowiedniego specjalisty oraz negocjacji warunków naprawy. Home Assistance stanowi substytut prywatnego asystenta, który zadba o właściwy stan wyposażenia domu lub mieszkania, ale także o zdrowie i bezpieczeństwo domowników.
Jaką pomoc gwarantuje Home Assistance?
W ramach usługi Home Assistance klient otrzymuje wsparcie w sytuacjach wymagających interwencji takich specjalistów jak hydraulik, elektryk czy szklarz. Polisa nierzadko obejmuje również usługi transportowe, ochroniarskie lub związane ze sprzątaniem po powstałej szkodzie.
W ramach Home Assistance można zagwarantować sobie cykliczne przeglądy instalacji elektrycznej czy kominowej oraz – w razie konieczności – skorzystać z usług firm zajmujących się usuwaniem robactwa i gryzoni. Prócz tego klient uzyskuje dostęp do pomocy prawnej i informatycznej. Możliwe jest także wykupienie określonego pakietu medycznego, obejmującego wizyty u specjalistów czy dostęp do szybkiej konsultacji poprzez infolinię telefoniczną.
Jakich zdarzeń Home Assistance nie obejmuje?
Usługa Home Assistance nie zadziała w wypadku pewnych sytuacji, które powinny być jasno określone w umowie. Liczba i rodzaj wykluczeń różni się w zależności od towarzystwa ubezpieczeniowego i może obejmować:
- szkody powstałe w wyniku użytkowania materiałów wybuchowych;
- awarie sprzętu objętego gwarancją producenta;
- konieczność wymiany zamków w związku z zagubieniem kluczy;
- koszty wynikające z chorób przewlekłych lub psychicznych.
Należy jednak mieć na uwadze, że zwykle wyłączeniu podlegają sytuacje wyjątkowe lub takie, od których można zabezpieczyć się, wykupując inny, przeznaczony do tego produkt ubezpieczeniowy.
Home Assistance – ile trzeba zapłacić?
Cena pakietu świadczeń Home Assistance może różnić się w zależności od polisy. Należy bowiem pamiętać, że nie jest to ubezpieczenie samo w sobie, a dodatkowa usługa do ubezpieczenia domu lub mieszkania. Niemniej jednak średnia cena za roczną opiekę w ramach Home Assistance z dużym prawdopodobieństwem będzie stanowić mniej więcej równowartość przeciętnego miesięcznego rachunku za abonament telefoniczny. Wydaje się, że nie jest to suma wygórowana, zważywszy na to, że w zamian klient otrzymuje dostęp do całkiem szerokiego pakietu świadczeń dodatkowych.
Materiał Promocyjny
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętę digitalizację, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media SA. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami "Regulaminu korzystania z artykułów prasowych" [Poprzednia wersja obowiązująca do 30.01.2017]. Formularz zamówienia można pobrać na stronie www.rp.pl/licencja.