Pandemia koronawirusa sprawiła, że zmieniły się nasze zachowania transportowe. Sporo osób przesiadło się z komunikacji zbiorowej do własnego samochodu. Widać to było już w po pierwszej fali zakażeń w Chinach, gdzie już w maju na liście preferowanych pojazdów samochód z miejsca trzeciego przesunął się na pierwsze, a autobusy i metro spadły na dalsze pozycje. Podobne tendencje zauważono na całym świecie. Wrześniowe badanie mieszkańców Warszawy pokazało znaczny wzrost korzystających z samochodu każdego dnia i mocny spadek zainteresowania komunikacją publiczną.

Warto sprawdzić: Co się dzieje z OC i autocasco po sprzedaży auta

Chociaż podróżowanie własnym autem faktycznie ogranicza kontakt z innymi ludźmi i może uchronić nas przed zakażeniem, samo w sobie nie jest wolne od innych ryzyk. Dlatego warto pomyśleć o tym by te ryzyka odpowiednio ubezpieczyć, zwłaszcza teraz przed dalszymi wyjazdami na Święta czy w trakcie ferii zimowych.

Dobra polisa – święty spokój

Niedzielny wieczór, na stacji paliw przy odkręcaniu uszkadza się wlew do paliwa, a żaden warsztat w okolicy nie jest czynny. Stłuczka po drodze w góry. Uszkodzone drzwi od auta, samochód wymaga naprawy, trzeba go doholować do warsztatu, a przydałby się na czas naprawy inny samochód. Podobnych przypadków może być mnóstwo. Pusty bak, kolizja ze zwierzęciem, niespodziewana awaria, pęknięta opona. W takich sytuacjach doceniamy Assistance komunikacyjne.

Assistance komunikacyjne to usługa, która polega na zorganizowaniu natychmiastowej i profesjonalnej pomocy w przypadku pojawienia się nagłych i nieprzewidzianych zdarzeń związanych z posiadaniem i użytkowaniem pojazdu. Zwykle w podstawowym zakresie dołączane jest do OC lub AC. Ten bazowy wariant nie zapewnia jednak pomocy wtedy, gdy najbardziej możemy jej potrzebować. Warto więc przyjrzeć się rynkowej ofercie.

Interesującą ofertę dla kierowców ma LINK4, który oferuje trzy różne warianty usługi. Poza standardowym są to Auto Assistance Plus i Auto Assistance Komfort. Pakiety oczywiście różną się cenami, ale też zakresem świadczonej pomocy.

Warto sprawdzić: Zarysowałeś komuś auto? Ucieczka może słono kosztować

Podstawowy Assistance w LINK4 to pomoc techniczna w wyniku awarii, wypadku, uszkodzenia, kradzieży i wandalizmu oraz naprawa na miejscu zdarzenia, ale też holowanie auta do wskazanego przez klienta miejsca. W tym pakiecie holowanie dostępne jest do 200 km. Wśród korzyści ze standardowego Assistance w LINK4 jest też wymiana koła, uruchomienie samochodu w przypadku rozładowanego akumulatora. Ubezpieczyciel pomyślał także o całej gamie zdarzeń związanych z paliwem. W tym dostarczenie paliwa, pomoc w przypadku jego zamarznięcia lub zalania baku niewłaściwym rodzajem paliwa. Jest także pomoc z otwarciem samochodu w niezwykle częstych przypadkach utraty, zniszczenia lub zatrzaśnięcia kluczyków w samochodzie.

Szeroka pomoc także za granicą

W przypadku awarii auta LINK4 pokryje też koszt parkowania do 2 dni oraz koszty transportu kierowcy i pasażerów do celu podróży lub miejsca zamieszkania, jeśli odległość ta przekracza 20 km, lub pokrycie kosztów noclegu w hotelu, gdy do domu jest ponad 20 kilometrów. Niezwykle cenną opcją jest też samochód zastępczy.

– W przypadku wypadku lub kradzieży, samochód zastępczy zapewnimy na cztery dni. Mamy jednak nadzieję, że mimo takiego rozwiązania, nasi klienci nie będą musieli z niego skorzystać, zwłaszcza podczas urlopu. Niemniej warto być i na takie zdarzenia przygotowanym. – mówi Maciej Krzysztoszek z LINK4.

W standardzie pomoc Assistance dostępna jest w aż 39 europejskich krajach. W tym tak popularne kierunki wakacyjnych wyjazdów Polaków jak: Chorwacja, Włochy, Bułgaria, Hiszpania, Portugalia oraz europejska część Turcji. Dwa kolejne pakiety Assistance to dodatkowe opcje ochrony. W Auto Assistance Plus samochód zastępczy aż na 2 dni klient otrzyma nawet w przypadku awarii jego auta.

Warto sprawdzić: Gdy dziecko wpadnie pod samochód zapłacą z OC, ale mniej

Im dalej tym lepszy pakiet

To jedna z ważnych zasad, którą warto się kierować. Jeśli wybieramy się w dalszą podróż, zwłaszcza zagranicę, warto pomyśleć o bardziej rozbudowanej usłudze Assistance. Różnice cenowe nie są aż tak znaczne, a w razie problemu naprawdę docenimy własną przezorność.

W LINK4 najbardziej wszechstronny jest pakiet Auto Assistance Komfort, w którym, w razie wypadku lub kradzieży samochód zastępczy klient otrzyma aż na 10 dni, a na 5 dni w razie awarii. Zapewnia on holowanie bez limitu kilometrów na terenie Polski i do 500 km od miejsca zdarzenia na terenie Europy oraz niezwykle pomocą możliwość zapewniania opieki nad dziećmi, jeśli rodzic zostanie hospitalizowany. Ubezpieczyciel opłaci koszty wizyty i zakwaterowania bliskiej osoby, która będzie chciała odwiedzić ubezpieczonego w szpitalu.

Dodatkowo w Assistance Komfort LINK4 jest opłacenie transportu poszkodowanego ze szpitala do miejsca zamieszkania, w przypadku, gdy hospitalizacja trwa więcej niż 5 dni.
Szczegółowe informacje i warunki ochrony sprawdź w OWU na www.link4.pl

Advertisement