Klienci skarżą się, że Euronet zastawia pułapki. Euronet: „Poszerzamy ofertę”

W mediach społecznościowych pojawiły się skargi klientów na zaskakujące ściąganie opłat za operacje w bankomatach Euronetu i niejasne menu. Sieć tłumaczy, że chodziło o zagraniczną kartę, a menu zmienia się by poszerzać ofertę.

Publikacja: 07.12.2023 16:43

Klienci skarżą się, że Euronet zastawia pułapki. Euronet: „Poszerzamy ofertę”

Foto: Adobe Stock

Niektórzy klienci wypłacający gotówkę z bankomatów sieci Euronet skarżą się, że w menu zastawiona jest na nich „pułapka" powodująca naliczenie opłaty w wysokości 5 zł. W niektórych bankomatach mają pojawiać się bowiem domyślnie opcje „inne usługi” oraz "wypłata gotówki i saldo". Chcący wypłacić wybierają "wypłata gotówki i saldo" powodując sobie problem w postaci dodatkowego kosztu.

Czytaj więcej

Koszty kredytów nie spadną. Kiedy RPP znów obniży stopy procentowe?

„Kolega donosi, że Euronet jeszcze bardziej podkręcił swój interfejs. Żeby nie zapłacić za sprawdzenie salda przy wypłacie z bankomatu trzeba kliknąć "inne usługi". Brawo, brawo, mam nadzieję, że @UOKiKgovPL już się przygląda tym praktykom” – napisał w portalu X (d. Twitter) dziennikarz Pulsu Biznesu Marcel Zatoński prezentując zdjęcia menu bankomatów.

Ze zdjęcia wynika, że przynajmniej część klientów korzystając z bankomatu natrafia na menu, w którym bezpłatna (jeżeli umowa z bankiem klienta to przewiduje) wypłata jest ukryta w nieintuicyjnej opcji „inne usługi". Autor tekstu sprawdził jednak w dwóch bankomatach sieci Euronet w Łodzi, że pojawia się inne menu i standardowa opcja wypłaty gotówki jest tam dostępna od razu.

Fotorzepa, Andrzej Mandel

W odpowiedzi na pytanie „Rzeczpospolitej" Euronet przekazał, że jedna z opisywanych przez dziennikarza Pulsu Biznesu transakcji dotyczy karty zagranicznej. Oraz przypomniał, że stale rozszerza ofertę swoich usług.

- Pragniemy zauważyć, że transakcje „Wypłata gotówki PLN" i „Zapytanie o saldo" są oferowane w bankomatach sieci Euronetu od lat. Obecnie na ekranie wyboru transakcji zapewniliśmy użytkownikom naszych bankomatów większy zakres/wachlarz wyboru tych usług, czyli możliwość dokonania obu transakcji po wybraniu „Wypłata PLN i saldo” lub każdej z nich osobno a wybór należy do użytkownika – stwierdza Euronet w odpowiedzi na prośbę „Rzeczpospolitej" o komentarz.

Klientom pozostaje jedno – uważnie czytać menu bankomatu przed wypłatą. 

Bankowość prywatna
Awaria Blika. Klienci polskich banków mają kłopoty z płatnościami
Bankowość prywatna
Blik sprawdzi się też za granicą
Bankowość prywatna
PIN do karty przyniesie listonosz
Bankowość prywatna
Ze starego konta też się wyrasta. Można je zmienić
Bankowość prywatna
Znaleziona karta płatnicza powinna wrócić do banku lub być zniszczona