Western Union rusza w Polsce z bankowością elektroniczną

Polacy pokochali bankowość elektroniczną i mobilną. Według najnowszego raportu Związku Banków Polskich, na koniec 2022 r. liczba osób korzystających z bankowości internetowej przekroczyła 22 mln. Prawie 88 proc. spośród tych osób aktywnie korzysta także z bankowej aplikacji mobilnej. Podobny obraz wyłania się z danych CBOS, które pokazują, że z usług bankowych online korzysta już ośmiu na dziesięciu użytkowników internetu (79 proc.), czyli trzy piąte ogółu dorosłych (61 proc.).

Cyfrowy dowód osobisty w banku nie zadziała. Są wyjątki

Rządową aplikacją mObywatel potwierdzającą tożsamość nie możemy posługiwać się w oddziałach banków, wyjątkiem są nieletni, którzy mogą legitymować się mLegitymacją, czy uchodźcy z Ukrainy.

Dowód traci ważność? Bank może zablokować konto

Na miesiąc, dwa, a nawet trzy przed upływem terminu ważności dowodu osobistego banki przypominają, że dokument trzeba wymienić. Jeśli tego nie zrobimy o czasie, to możemy mieć utrudniony dostęp do własnego rachunku.

Bankomat nieczynny. Nie zawsze awaria, przyczyny mogą być różne

Zdarza się, że urządzenia do wypłaty gotówki nie działają do odwołania. Dlaczego? Nie zawsze są zepsute. Czasami powody są zupełnie inne.

Jak ominąć kolejki w oddziale banku

Nie zawsze mamy czas stać w kolejce w oddziale w banku. Czasem można ją skutecznie ominąć. Jak? Wystarczy wcześniej umówić wizytę na konkretną godzinę.

Otwarta bankowość ułatwia życie. Jakie możliwości dają banki

Banki w coraz większym stopniu wykorzystują możliwości otwartej bankowości. BNP Paribas umożliwił podgląd rachunków z innych banków, Pekao uprościł proces kredytowy, a Santander poszerzył usługę o kolejny bank.

Co można w banku załatwić z paszportem, gdy nie mamy dowodu osobistego

Po utracie dowodu osobistego lub upływie terminu ważności klient może w oddziale identyfikować się ważnym paszportem, ale nie wszystkie sprawy załatwi z tym dokumentem.

UKNF: Nie panikujmy, gdy nie działa bankowość elektroniczna. Hakerzy tego chcą

Urząd KNF ostrzega, że napięta sytuacja geopolityczna stwarza ryzyko pojawienia się wzmożonej aktywności w polskiej cyberprzestrzeni osób próbujących zdestabilizować funkcjonowanie np. poszczególnych podmiotów sektora finansowego.

Kiedy bank zdegraduje klienta VIP do niższej ligi

Sprawdzamy, co może być powodem „degradacji” klienta w PKO BP, Pekao SA, ING Bank Śląski, Santander i mBank.