Awaria Blika. Klienci polskich banków mają kłopoty z płatnościami

W poniedziałek po południu klienci kilku polskich banków zaczęli zgłaszać problemy z szybkimi płatnościami systemem Blik.

Publikacja: 06.05.2024 17:43

Awaria Blika. Klienci polskich banków mają kłopoty z płatnościami

Foto: Adobe Stock

W poniedziałek, 6 maja, doszło do kolejnej dużej awarii Blika. Jak wynika ze zgłoszeń, które wpływają do serwisu Downdetector, użytkownicy z całej Polski zaczęli zgłaszać problemy z realizacją transakcji po godzinie 16.00.

Awaria Blika dotknęła między innymi klientów mBanku

O awarii Blika piszą między innymi klienci mBanku. Jak donoszą, nie są w stanie wykonać szybkich płatności systemem.

Nie wiadomo, czym została spowodowana awaria. Operator nie wydał jeszcze oświadczenia w tej sprawie.

Około godziny 18.00 klienci banków przestali zgłaszać problemy z realizacją transakcji Blikiem, co może świadczyć o tym, że awaria została usunięta.

Czytaj więcej

Duża awaria Blika. Problemy zgłaszają klienci mBanku, Millennium czy Pekao

Ostatnio do potężnej awarii Blika doszło miesiąc temu, 10 kwietnia. Na problemy z systemem skarżyli się wtedy klienci dużych polskich banków, między innymi mBanku, Millennium, Alior Banku i Pekao.

Blik działa w Polsce od 2015 roku. To system płatności mobilnych, dzięki któremu użytkownicy smartfonów mogą płacić bezgotówkowo w sklepach stacjonarnych i internetowych, wypłacać i wpłacać gotówkę w bankomatach, a także wykonywać przelewy na numer telefonu, korzystając z wygenerowanego kodu cyfrowego. Właścicielem Blika jest PSP – Polski Standard Płatności.

Bankowość prywatna
Blik sprawdzi się też za granicą
Bankowość prywatna
PIN do karty przyniesie listonosz
Bankowość prywatna
Ze starego konta też się wyrasta. Można je zmienić
Bankowość prywatna
Znaleziona karta płatnicza powinna wrócić do banku lub być zniszczona
Bankowość prywatna
BLIK rośnie we wszystkich kategoriach
Materiał Promocyjny
Technologia na etacie. Jak zbudować efektywny HR i skutecznie zarządzać kapitałem ludzkim?