Kanada: pracodawcy wysoko oceniają oferowane plany emerytalne

Większość kanadyjskich pracodawców jest zdania, że oferowane przez nich plany emerytalne są bardzo konkurencyjne

Publikacja: 20.05.2013 05:08

Kanada: pracodawcy wysoko oceniają oferowane plany emerytalne

Foto: Bloomberg

Badanie „Canadian Retirement Trends Survey Highlights 2012", przeprowadzone przez Aon Hewitt, wykazało, że 95 proc. sponsorów programów jest przekonanych o konkurencyjności swoich planów emerytalnych.

Wśród oferentów planów o zdefiniowanej składce - DC (w których pracownicy sami podejmują decyzje inwestycyjne, dokonując wyboru opcji inwestycyjnych) 33 proc. pracodawców organizuje internetowe seminaria (webinaria) oraz tradycyjne seminaria w celu dostarczenia niezbędnej edukacji finansowej, a dodatkowe 35 proc. zamierza to zrobić w 2013 r. 84 proc. sponsorów prowadzi politykę komunikacji z pracownikami uczestniczącymi w planach emerytalnych w celu zapewnienia wiedzy ogólnej, w tym około 75 proc. planów dostarcza wiedzy z zakresu inwestycji.

Badanie wykazało ponadto, że 50 proc. pracodawców zamierza poprawić konkurencyjność ich planów w 2013 r.

Jeśli chodzi o pracodawców oferujących plany DB (o zdefiniowanym świadczeniu), to w aż połowie przypadków działają plany, które są albo zamknięte dla nowych członków, albo zamrożone. Badanie przeprowadzono w październiku i listopadzie 2012 r. wśród 203 kanadyjskich pracodawców oferujących plany emerytalne pracownikom.

 

Publikacja powstała we współpracy z "Globalnym przeglądem emerytalnym" wydawanym przez serwis www.emerytariusz.pl. Źródło: Plansponsor.com

Badanie „Canadian Retirement Trends Survey Highlights 2012", przeprowadzone przez Aon Hewitt, wykazało, że 95 proc. sponsorów programów jest przekonanych o konkurencyjności swoich planów emerytalnych.

Wśród oferentów planów o zdefiniowanej składce - DC (w których pracownicy sami podejmują decyzje inwestycyjne, dokonując wyboru opcji inwestycyjnych) 33 proc. pracodawców organizuje internetowe seminaria (webinaria) oraz tradycyjne seminaria w celu dostarczenia niezbędnej edukacji finansowej, a dodatkowe 35 proc. zamierza to zrobić w 2013 r. 84 proc. sponsorów prowadzi politykę komunikacji z pracownikami uczestniczącymi w planach emerytalnych w celu zapewnienia wiedzy ogólnej, w tym około 75 proc. planów dostarcza wiedzy z zakresu inwestycji.

Materiał Partnera
Zainwestuj w przyszłość – bez podatku
Materiał Partnera
Tak możesz zadbać o swoją przyszłość
Emerytura
Wypłata pieniędzy z PPK po 2 latach oszczędzania. Ile zwrotu dostaniemy
Emerytura
Autozapis PPK 2023. Rezygnacja to dobry pomysł? Eksperci odpowiadają
Materiał Promocyjny
Bolączki inwestorów – od kadr po zamówienia
Emerytura
Emeryci ograniczają wydatki. Mają jednak problemy z długami