Według CIR propozycje dotyczące wydłużenia wieku emerytalnego do 67 lat dla kobiet i mężczyzn i ograniczenia przywilejów emerytalnych niektórych grup zawodowych budzą duże emocje. W związku z tym ogólnopolską kampanię na ten temat postanowiły podjąć resorty: pracy, finansów, obrony narodowej, spraw wewnętrznych, sprawiedliwości oraz Kancelaria Prezesa Rady Ministrów i Zakład Ubezpieczeń Społecznych.
- W przeprowadzonych badaniach opinii publicznej ponad 70 proc. Polaków opowiedziało się za organizacją kampanii informacyjnej poświęconej zmianom w emeryturach. Wychodząc naprzeciw tym oczekiwaniom zorganizowaliśmy kampanię, dzięki której każdy będzie mógł dowiedzieć się więcej o planowanej reformie z różnych źródeł: z telewizji, internetu lub z rozmowy z konsultantem - powiedział, cytowany w komunikacie, minister pracy Władysław Kosiniak-Kamysz.
Dodał, że kampania zakłada kilka etapów. Pierwszy ruszy m.in. z dwoma spotami w telewizji oraz dedykowaną reformie stroną internetową, a także infolinią.
CIR podkreśla, że spoty będą miały charakter edukacyjny i merytoryczny. Pierwszy z nich, pt. "Demografia", ma odpowiedzieć na pytanie, dlaczego rząd wprowadza reformę - wskaże, że za 30 lat, co drugi Polak będzie miał więcej niż 50 lat, a liczba osób w wieku produkcyjnym spadnie o 5 mln. Jeżeli wiek emerytalny nie zostanie podniesiony zabraknie rąk do pracy, a nasze dzieci nie poradzą sobie z utrzymaniem systemu emerytalnego.
Drugi spot, pt. "Stopniowość", będzie tłumaczył, kogo zmiany mają dotyczyć i w jaki sposób będą wprowadzane. Z komunikatu CIR wynika, że materiał ma rozwiać obawy przed reformą.