Więcej pieniędzy na marketing

W tym roku towarzystwa emerytalne mogą ok. 10 proc. dotychczasowych wydatków na akwizycję przeznaczyć na marketing

Publikacja: 21.03.2012 01:41

Największe wydatki na akwizycję

Największe wydatki na akwizycję

Foto: Rzeczpospolita

Część kosztów ponoszonych dotychczas na akwizycję przez towarzystwa emerytalne może zostać przeznaczona na marketing. Dotyczy to zwłaszcza tych PTE, które planują lub już wprowadziły do oferty produkty służące do dodatkowego oszczędzania, takie jak indywidualne konta emerytalne czy indywidualne konta zabezpieczenia emerytalnego. W tym gronie są: Allianz, Amplico, Nordea, PKO BP Bankowy, PZU, a także ING, Generali i Pocztylion-Arka.

– Nie będą to szaleńczo wysokie koszty. Nikt nie będzie wydawał dużo na produkt niskomarżowy. Kosztami trzeba będzie racjonalnie gospodarować – tłumaczy Grzegorz Chłopek, wiceprezes ING PTE.

Koszty marketingu nie będą jednak łączyć się wyłącznie z promocją nowych, dobrowolnych kont emerytalnych.

– Będą przeznaczane także na informowanie o OFE. Będzie to marketingowa kampania informacyjna, spełniająca obecne restrykcyjne wymogi prawne – ocenia Wojciech Rabiej, członek zarządu Nordea PTE. Będzie to widoczne zwłaszcza przed losowaniami (dotyczą osób, które powinny wybrać OFE, a tego nie zrobiły). Odbywają się w styczniu i lipcu.

Zdaniem Grzegorza Chłopka kampanie będą koncentrowały się na budowaniu marki i przedstawieniu suchych faktów. – Zgodnie z prawem nie możemy namawiać ludzi do tego, by zmienili, przystąpili czy pozostali w funduszu – tłumaczy Chłopek.

Zdaniem Wojciecha Rabieja ok. 10 proc. dotychczasowych wydatków na akwizycję pójdzie teraz na marketing. Daje to zatem kwotę między 30 a 50 mln zł. Według  Adama Goli, prezesa Pocztylion-Arka PTE, może to być więcej niż 10 proc.

– Najbardziej efektywne są wydatki na marketing w Internecie. I myślę, że to będzie ten kierunek. Zwłaszcza że są one znacznie niższe w porównaniu z wydatkami na kampanię w radiu czy telewizji – mówi Rabiej.

Część kosztów ponoszonych dotychczas na akwizycję przez towarzystwa emerytalne może zostać przeznaczona na marketing. Dotyczy to zwłaszcza tych PTE, które planują lub już wprowadziły do oferty produkty służące do dodatkowego oszczędzania, takie jak indywidualne konta emerytalne czy indywidualne konta zabezpieczenia emerytalnego. W tym gronie są: Allianz, Amplico, Nordea, PKO BP Bankowy, PZU, a także ING, Generali i Pocztylion-Arka.

– Nie będą to szaleńczo wysokie koszty. Nikt nie będzie wydawał dużo na produkt niskomarżowy. Kosztami trzeba będzie racjonalnie gospodarować – tłumaczy Grzegorz Chłopek, wiceprezes ING PTE.

Materiał Partnera
Zainwestuj w przyszłość – bez podatku
Materiał Partnera
Tak możesz zadbać o swoją przyszłość
Emerytura
Wypłata pieniędzy z PPK po 2 latach oszczędzania. Ile zwrotu dostaniemy
Emerytura
Autozapis PPK 2023. Rezygnacja to dobry pomysł? Eksperci odpowiadają
Emerytura
Emeryci ograniczają wydatki. Mają jednak problemy z długami