Część kosztów ponoszonych dotychczas na akwizycję przez towarzystwa emerytalne może zostać przeznaczona na marketing. Dotyczy to zwłaszcza tych PTE, które planują lub już wprowadziły do oferty produkty służące do dodatkowego oszczędzania, takie jak indywidualne konta emerytalne czy indywidualne konta zabezpieczenia emerytalnego. W tym gronie są: Allianz, Amplico, Nordea, PKO BP Bankowy, PZU, a także ING, Generali i Pocztylion-Arka.
– Nie będą to szaleńczo wysokie koszty. Nikt nie będzie wydawał dużo na produkt niskomarżowy. Kosztami trzeba będzie racjonalnie gospodarować – tłumaczy Grzegorz Chłopek, wiceprezes ING PTE.
Koszty marketingu nie będą jednak łączyć się wyłącznie z promocją nowych, dobrowolnych kont emerytalnych.
– Będą przeznaczane także na informowanie o OFE. Będzie to marketingowa kampania informacyjna, spełniająca obecne restrykcyjne wymogi prawne – ocenia Wojciech Rabiej, członek zarządu Nordea PTE. Będzie to widoczne zwłaszcza przed losowaniami (dotyczą osób, które powinny wybrać OFE, a tego nie zrobiły). Odbywają się w styczniu i lipcu.
Zdaniem Grzegorza Chłopka kampanie będą koncentrowały się na budowaniu marki i przedstawieniu suchych faktów. – Zgodnie z prawem nie możemy namawiać ludzi do tego, by zmienili, przystąpili czy pozostali w funduszu – tłumaczy Chłopek.