Pekao Connect usprawni księgowość firm

Adobe Stock

Nowe rozwiązanie techniczne umożliwia integrację procesów finansowych firmy z bankiem.

Automatyzacja procesów w ramach Pekao Connect pozwala na samoczynną wymianę danych między systemami bankowym i finansowo-księgowym klienta według zdefiniowanych harmonogramów połączeń.

Dzięki Pekao Connect w systemie finansowo-księgowym klienta można wykonywać szereg czynności bankowych, takich jak tworzenie i podpisywanie zleceń płatniczych oraz pobieranie wyciągów bankowych i historii operacji. Usługa jest dostępna za pomocą różnych kanałów, co sprawia, że metodę integracji systemów klienta i banku można dopasować do zróżnicowanych potrzeb przedsiębiorstw. Rozwiązanie cechuje najwyższy poziom zabezpieczenia informacji wymienianych między systemami.

Warto sprawdzić: Finansowe machlojki na celowniku robotów

Zastosowanie automatyzacji ogranicza konieczność logowania do systemu bankowości internetowej, eliminuje pracochłonne działania manualne i przyczynia się do podniesienia jakości pracy. Ogranicza ryzyko pomyłek i błędów operacyjnych, a także zwiększa kontrolę pracowników nad przepływami finansowymi firmy. Wykorzystując dostęp do informacji w czasie rzeczywistym, przedsiębiorca może przyspieszyć proces decyzyjny oraz skrócić czas realizacji operacji.

W ramach rodziny produktów Pekao Connect dostępne są różne kanały integracji. Pierwszym z nich jest Web Services, czyli najnowocześniejsze rozwiązanie umożliwiające elektroniczną obsługę rachunków bankowych bezpośrednio z poziomu systemu finansowo-księgowego firmy, bez konieczności częstego logowania do bankowości internetowej PekaoBiznes24.

Kolejnym kanałem jest Transfer Agent – oprogramowanie dostarczane przez bank, instalowane u klienta, automatyzujące wymianę plików, czyli import i eksport danych między systemami wewnętrznymi klienta a systemem banku.

Trzecią opcją jest tzw. Plug In, czyli rozwiązania oferowane przez partnerów Banku Pekao S.A., wbudowane w produkowane przez nich systemy finansowe, umożliwiające bezpośrednią komunikację online z bankiem przy zachowaniu najwyższych standardów bezpieczeństwa. Systemy finansowe partnerów banku, które posiadają już wbudowane lub dodatkowe moduły, umożliwiające bezpośrednią komunikację online z Bankiem. to m.in. SAP, Microsoft Dynamics NAV, Comarch, Infor FMS SunSystems, Soneta i SIMPLE SA.

Mogą Ci się również spodobać

Blokują komputer i żądają okupu

Co robić, żeby nie stać się ofiarą ataku hakerskiego Nie tylko firmowe, ale i ...

Oferta biur coworkingowych jest bardzo różna. Cena zależy od lokalizacji, od standardu i wielkości pomieszczeń

Biuro na godziny – zalety pracy w biurach coworkingowych

Prowadząc biznes, zamiast inwestować w powierzchnię biurową, można skorzystać z elastycznych form najmu na ...

PPE dobre dla pracodawców i pracowników

Zabiegając o pracowników, na znaczeniu zyskują dobrowolne pracownicze programy emerytalne. Od pewnego czasu wyraźnie ...