Klient nie zapłacił, koszt obciąży sprzedawcę

Jeśli sprzedawca w sklepie stacjonarnym wyda towar przed zaakceptowaniem płatności, to ma małe szanse na odzyskanie swoich pieniędzy. Wszystko będzie zależeć tylko i wyłącznie od dobrej woli i uczciwości klienta.

Publikacja: 11.12.2024 05:29

Sprzedawca powinien wydać towar klientowi dopiero wtedy, gdy upewni się, że transakcja kartą płatnic

Sprzedawca powinien wydać towar klientowi dopiero wtedy, gdy upewni się, że transakcja kartą płatniczą zakończyła się autoryzacją

Foto: adobestock

– Sprzedawca powinien zgłosić się do swojego agenta rozliczeniowego, który w takiej sytuacji w jego imieniu wysyła do banku wydawcy karty list dobrej woli (GFL – Good Faith Letter) – mówi Przemysław Sobczuk, menedżer zespołu obsługi kart kredytowych w Credit Agricole.

Przyznaje, że takie sytuacje nie zdarzają się u nas często. Credit Agricole otrzymuje kilka takich pism miesięcznie. – Po otrzymaniu go, kontaktujemy się z naszym klientem, żeby otrzymać zgodę na obciążenie jego rachunku. Po odpowiedzi od niego przekazujemy informację do agenta rozliczeniowego – dodaje Przemysław Sobczuk.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

Tylko 79 zł za pół roku czytania.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję? - możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Finanse firmy
Energetyczne dotacje na koniec roku
Panel Transformacji Energetycznej
Czas na szeroką debatę o transformacji energetycznej
Finanse firmy
NCBR otwiera start-upom drzwi do USA
Finanse firmy
Samodzielne prowadzenie księgowości z Małą Księgowością
Finanse firmy
Ogromne pieniądze dla start-upów
Materiał Partnera
Kroki praktycznego wdrożenia i operowania projektem OZE w wymiarze lokalnym
Finanse firmy
300 mln euro na ekologiczne przemiany firm
Materiał Promocyjny
Suzuki Moto Road Show już trwa. Znajdź termin w swoim mieście