Aktualizacja: 20.05.2025 20:16 Publikacja: 16.02.2019 17:41
Foto: Shutterstock
Crowdfunding, czyli inaczej finansowanie społecznościowe, jest w Polsce popularny już od wielu lat. Każdego roku przybywa platform, które zbierają fundusze na rozwój projektów, biznesów, a nawet komercjalizację wynalazków i badań naukowych. Coraz większym zainteresowaniem cieszy się również crowdinvesting, czyli crowdfunding udziałowy, umożliwiający inwestowanie wielu osobom w rozwój startupów w zamian za udziały.
Bez względu na to, z jakim rodzajem projektu crowdfundingu mamy do czynienia, czy jest to przedsięwzięcie biznesowe, kulturalne, naukowe, społeczne, czy charytatywne, Polacy bardzo chętnie i już masowo angażują się w finansowe ich wspieranie. Analizując zarówno wyniki tego rynku z 2018 r., jak i prognozy na bieżący rok, można uznać, że obecny będzie dla crowdfundingu w Polsce przełomowy. Po raz pierwszy w historii wartość mobilnego finansowania społecznościowego przekroczy połowę wartości całej branży.
Aby uniknąć konieczności rejestracji biznesu, miesięczne przychody nie mogą przekroczyć 75proc. minimalnego wyna...
Sprawdzamy do jakiej kwoty wystawia się dokument. Analizujemy dokładnie, czym jest faktura uproszczona i kiedy w...
Zgodnie z przyjętymi założeniami projektu budżetu państwa na 2024 r., przeciętne wynagrodzenie wyniesie 7 794 zł...
Limity podatkowe na rok 2024 będą niższe niż w 2023 roku. W rezultacie mniej przedsiębiorców będzie mogło korzys...
Trzy tysiące złotych - tyle miała zapłacić sprzedawczyni w jednej z lodziarni w Polsce, którą urząd skarbowy uka...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas