Otrzymujemy od naszych czytelników wiele pytań, w jaki sposób mają się upewnić, czy rzeczywiście ich deklaracja o chęci dalszego odkładania części składki emerytalnej w OFE została zarejestrowana. Postanowiliśmy więc opisać, jak to zrobić.
To, czy nasze oświadczenie już figuruje w bazie ZUS, możemy sprawdzić na trzy sposoby: osobiście w oddziale ZUS, przez internet oraz telefonicznie.
– Podczas wizyty klienta w terenowej jednostce ZUS, na prośbę klienta pracownik sali obsługi klientów ma możliwość sprawdzenia, czy oświadczenie klienta wpłynęło do zakładu – tłumaczy Jacek Dziekan, rzecznik ZUS.
Urzędnik weryfikuje proces przyjęcia i rejestracji oświadczenia w systemie informatycznym.
– Informację dotyczącą tego, czy do ZUS wpłynęło oświadczenie o pozostaniu w OFE, każdy klient może otrzymać od ręki podczas jednorazowej wizyty w sali obsługi klientów – mówi rzecznik ZUS. – Jeśli klient życzy sobie potwierdzenia, że oświadczenie zostało złożone, to na stanowisku bezpośredniej obsługi klientów pracownik ZUS dokonuje tego na kopii dokumentu.