Złożenie dokumentów do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych - zarówno w formie papierowej jak i elektronicznej oraz uzyskanie informacji na temat ubezpieczeń społecznych – takie możliwości będą mieli klienci Poczty Polskiej dzięki zusomatom - interaktywnym urządzeniom zainstalowanym w wybranych placówkach pocztowych. Dziś rusza pilotażowy projekt, w którym weźmie udział pięć placówek z Warszawy, Gdańska, Lublina, Rzeszowa i Opola.
Projekt jest efektem porozumienia podpisanego między Zakładem Ubezpieczeń Społecznych a Pocztą Polską. Klienci będą mogli korzystać z zusomatów w placówkach poczty przez najbliższy rok.
- Naszym celem strategicznym jest satysfakcja klienta. Jestem przekonany, że sama elektronizacja kontaktu z ZUS, zrealizowana za pomocą Platformy Usług Elektronicznych, której częścią są zusomaty, nie wystarczy. Poszukujemy nowych dróg kontaktu z naszymi klientami. Jednym z najbardziej obiecujących projektów jest współpraca z Pocztą Polską. Akcja udostępnienia urzędomatów w placówkach poczty ma na celu przede wszystkim zwiększenie zainteresowania obywateli nowymi usługami świadczonymi przez ZUS poza siedzibą Zakładu, przy wykorzystaniu nowoczesnych technologii – mówi Dariusz Śpiewak, Członek Zarządu ZUS odpowiedzialny za IT i obsługę klientów.
Placówki pocztowe, do których trafią zusomaty dostępne będą dla klientów przez całą dobę i monitorowane przez pracowników ochrony (tak jak w blisko 150 placówkach ZUS, gdzie zusomaty funkcjonują już od dwóch lat).
- Poczta Polska chce być blisko klientów. Dlatego unowocześniamy ofertę i sposoby komunikacji. Mocno rozwijamy segment e-usług pocztowych i rozwiązań pozwalających klientom na samodzielne załatwianie spraw na poczcie o dowolnej porze, bez konieczności kontaktu z pracownikami firmy. Mam tu na myśli chociażby samoobsługowe strefy gdzie klienci przez całą dobę mogą nadać lub odebrać przesyłkę oraz zapoznać się z ofertą grupy kapitałowej Poczty Polskiej – podkreśla Ireneusz Piecuch, wiceprezes Poczty Polskiej. - Zusomaty pomogą ułatwić i przyspieszyć kontakt naszym klientom z tak ważnym ogniwem administracji państwowej, jakim bez wątpienia jest Zakład Ubezpieczeń Społecznych – dodaje Ireneusz Piecuch.