Reklama

Windykator wcale nie jest taki straszny

Publikacja: 05.08.2017 17:58

Windykator wcale nie jest taki straszny

Foto: 123RF

Na przestrzeni lat znacząco zmieniło się postrzeganie nie tylko całej branży zajmującej się odzyskiwaniem długów, ale także i osób, które w niej pracują. Co ważne, są to zmiany na lepsze.

Takie wnioski płyną badania „Wizerunek windykatora”, przeprowadzonego przez MillwardBrown na zlecenie Kaczmarski Inkasso z okazji 25-lecia działalności firmy. To, co może cieszyć najbardziej to fakt, że branża stała się jednym z elementów systemu gospodarczego. Z badania wynika bowiem, że aż 71 proc. ankietowanych przejawia zrozumienie dla wierzyciela, który domaga się zwrotu należnych mu pieniędzy korzystając z usług firmy windykacyjnej. Na tym jednak nie kończą się dobre informacje. Okazuje się bowiem, że wyrozumiałość badanych wzrasta w momencie, kiedy mieli oni już kontakt z firmą windykacyjną jako dłużnicy – 74 proc. z nich po kontakcie z negocjatorem nie widzi negatywnych aspektów tego, że ich wierzyciele przekazali sprawę do windykacji. I chociaż wydawać by się mogło, że tego typu sytuacje mogłaby popsuć relację między kontrahentami, to, jak pokazują badania, w rzeczywistości wcale tak nie musi być. Prawie czterech na dziesięciu dłużników nadal chętnie korzystałoby z usług lub produktów firmy wierzyciela, która zdecydowała się na outsourcing windykacji.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Materiał Promocyjny
Wygoda i oszczędność - dlaczego warto korzystać z rankingów kredytów samochodowych i kredytów gotówkowych?
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Kredyty
Gdzie najchętniej Polacy idą po kredyt
Kredyty
Wielkie pieniądze na gwarancje kredytowe dla przedsiębiorstw
Kredyty
Pożyczki inwestycyjne i obrotowe dla firm
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Kredyty
Ruszają pożyczki na rozwój turystyki
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama