Reklama
Rozwiń
Reklama

Pasażerowie rzadko żądają odszkodowań o linii lotniczych

Aż 124 000 pasażerów linii lotniczych ma prawo do odszkodowań za 2016 rok.

Publikacja: 30.01.2017 17:25

Pasażerowie rzadko żądają odszkodowań o linii lotniczych

Foto: Fotorzepa/Ryszard Waniek

Według danych firmy AirHelp blisko 1100 lotów z polskich lotnisk w minionym roku zostało opóźnionych bądź odwołanych. W takich sytuacjach, pasażerowie, których jest około 124 000, mogą ubiegać się o rekompensaty w wysokości nawet 600 euro. Tymczasem, jak wskazują statystyki, zaledwie 1 proc. podróżnych jest świadomych swoich praw i składa wniosek o odszkodowanie.

Według szacunków AirHelp że tylko w 2016 r. linie lotnicze w Polsce powinny wypłacić swoim klientom blisko 50 mln euro z tytułu odmowy wejścia na pokład, opóźnień czy odwołanych rejsów. Średnia wysokość należnych pasażerom rekompensat wynosi ok. 400 euro na osobę. Niestety, nadal niewiele osób korzysta z przysługującego im prawa do otrzymania odszkodowania.

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Lifestyle
Targi World Money Fair 2025: Kluczowe wydarzenie w kalendarzu numizmatycznym i jego znaczenie dla branży
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Materiał Promocyjny
Jak bezpiecznie sprzedawać w Internecie?
Lifestyle
Dodatkowy dzień wolny za 11 listopada. Kiedy pracownik powinien go odebrać
Lifestyle
Oddawanie krwi to nie tylko dobroczynność. Sprawdzamy korzyści
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Lifestyle
Skrócili tydzień pracy do 4 dni. Zbawienne efekty
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama