Po pandemii kupujemy lokalnie

W czasie zamknięcia koronawirusowego Polacy docenili lokalnych przedsiębiorców i lokalne punkty handlowo-usługowe.

Publikacja: 04.08.2020 18:19

Po pandemii kupujemy lokalnie

Foto: Adobe Stock

Tak wynika z badań przeprowadzonych przez Mastercard. Od czasu wprowadzenia obostrzeń związanych z epidemią Covid-19, największe ożywienie najbardziej odczuły piekarnie i sklepy warzywno-owocowe oraz mięsne.

Aż 71 proc. ankietowanych w badaniu Mastercard przyznało, że po zniesieniu obostrzeń stara się robić zakupy u lokalnych przedsiębiorców i wspierać tym samym niezależne sklepy w powrocie do normalności. Ponadto, 26 proc. ankietowanych stwierdziło, że po rozpoczęciu przymusowej izolacji odkryli w swojej okolicy punkty handlowo-usługowe, których dotąd nie znali. Ponad dwie trzecie respondentów (65 proc.) zamierza w dalszym ciągu kupować w lokalnych sklepach, nawet po zniesieniu wszystkich ograniczeń związanych z zakupami i podróżowaniem.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Lifestyle
Targi World Money Fair 2025: Kluczowe wydarzenie w kalendarzu numizmatycznym i jego znaczenie dla branży
Materiał Promocyjny
Jak bezpiecznie sprzedawać w Internecie?
Lifestyle
Dodatkowy dzień wolny za 11 listopada. Kiedy pracownik powinien go odebrać
Lifestyle
Oddawanie krwi to nie tylko dobroczynność. Sprawdzamy korzyści
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Lifestyle
Skrócili tydzień pracy do 4 dni. Zbawienne efekty