Polacy wolą zakupy online niż tradycyjne

Taką formę nabywania towarów i usług wybiera już 57 proc. Polaków. Kluczowa jest wygoda, oszczędność czasu i szeroki przegląd oferty.

Publikacja: 28.06.2021 12:24

Polacy wolą zakupy online niż tradycyjne

Foto: Adobe Stock

Tak wynika z badania „Bolączki Polaków podczas zakupów online” przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia na zlecenie PayPal. Zakupy online od tradycyjnych woli 57 proc. Polaków. 21 proc. ankietowanych dokonuje ich częściej niż raz w tygodniu.

Warto sprawdzić: Zapłać później – niewielu korzysta, a jest sporo zalet

Kluczowymi czynnikami przemawiającymi na korzyść sklepów internetowych w porównaniu z tradycyjnymi są: wygoda (wskazuje na nią 51 proc. respondentów robiących zakupy online), oszczędność czasu (46 proc.), możliwość porównania oferty w różnych sklepach (41 proc.) oraz szersza oferta produktowa (39 proc.).

Wśród najczęściej wymienianych kategorii produktów kupowanych online są: odzież, obuwie i akcesoria (61 proc.), elektronika (47 proc.) oraz książki, filmy, płyty (34 proc.).

Niezależnie od wieku, zarówno młodzi, jak i starsi, deklarują, że najprzyjemniejszym momentem związanym z kupowaniem w sieci jest etap rozpakowywania przesyłki. Odpowiedź tę wskazało 62 proc. respondentów. Satysfakcjonujące jest także samo przeglądanie ofert (61 proc.) i korzystanie z kodu promocyjnego (42 proc.). Z jakimi trudnościami mierzą się fani e-zakupów? Najczęstsze wyzwania wskazywane przez respondentów dotyczyły m.in. braku szczegółowych opisów produktów na stronie sklepu (51 proc.), problemów ze znalezieniem artykułów odpowiadających ich oczekiwaniom (34 proc.), opisami artykułów w niezrozumiałym języku (20 proc.) oraz dostawy (18 proc.).

Warto sprawdzić: Najlepsze sposoby hakerów na okradanie nas

Z badania wynika również, że 19 proc. respondentów padło ofiarą oszustwa w Internecie, a13 proc. spośród ankietowanych, którzy wolą zakupy w sklepach stacjonarnych, ma obawy związane z podawaniem danych w sieci ze względów bezpieczeństwa, wskazano także. 29 proc. spośród respondentów, którzy mieli problemy z procesem zapłaty online, wskazało brak zaufanych metod płatności jako jedną z podstawowych barier powstrzymujących ich przed nabywanie produktów w internecie, podkreślono.

Większość Polaków wybiera oferty polskich e-sklepów – 52 proc. badanych kupuje tylko lokalnie. Natomiast 13 proc. decyduje się na zakupy jedynie w sklepach europejskich, a 36 proc. korzysta z ofert z całego świata, podano również. Wśród najczęściej wskazywanych powodów niekorzystania ze sklepów zagranicznych są: długi czas dostawy (48 proc.) oraz strach przed oszustwem (32 proc.).

Warto sprawdzić: Oszustwa na OLX i Allegro. Jak kupiec wyczyści nam konto

– Ważnym czynnikiem powstrzymującym konsumentów przed korzystaniem z oferty zagranicznych e-sklepów jest lęk przed oszustami. Z tego względu warto pamiętać, że skorzystanie z wiarygodnej i bezpiecznej metody płatności, takiej jak np. PayPal, pozwala na spokojne zakupy. Każda płatność dokonywana za pośrednictwem naszego systemu jest chroniona przy użyciu zaawansowanych metod szyfrowania, a nasi specjaliści ds. bezpieczeństwa monitorują transakcje 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu – podsumowuje dyrektor zarządzający PayPal na Europę Środkowo-Wschodnią, Rosję i Izrael Efi Dahan.

Materiał Promocyjny
5 sposobów na to, jak ubierać się z troską o środowisko
Materiał Promocyjny
Tajniki oszczędnościowych obligacji skarbowych. Możliwości na różne potrzeby
Lifestyle
Obieg wtórny — dlaczego jest tak istotny?
Lifestyle
Dodatkowy dzień wolny za 11 listopada. Kiedy pracownik powinien go odebrać
Lifestyle
Oddawanie krwi to nie tylko dobroczynność. Sprawdzamy korzyści
Materiał Promocyjny
Naukowa Fundacja Polpharmy ogłasza start XXIII edycji Konkursu o Grant Fundacji
Lifestyle
Skrócili tydzień pracy do 4 dni. Zbawienne efekty