Są też banki, które umożliwiają przeprowadzenie takiej operacji w sieci czy przez infolinię.

Rodzice pana Mariusza założyli konto w PKO BP w 1999 roku. – Teraz w dobie pandemii chciałem, by mogli bankować w internecie. Niestety pomimo wielu telefonów na infolinię oraz do najbliższych oddziałów okazało się to niemożliwe – opowiada pan Mariusz.

Dlaczego? – Zdalnie nie mogą otrzymać numeru klienta, bo w czasie gdy zakładali rachunek nie był on wydawany. Poza tym umowa którą zawarli moi rodzice jest niewystarczająca, żeby świadczyć usługi bankowości internetowej. Jak widać warto być klientem PKO BP od 21 lat. Słabo z tym  – komentuje nasz czytelnik.

Warto sprawdzić: Remedium na problemy posiadaczy kilku kont bankowych

Jak mówi Grzegorz Culepa, z biura prasowego PKO BP klient, który nie korzystał do tej pory z bankowości elektronicznej, może zacząć to robić, ale konieczna jest do tego jedna wizyta w oddziale.

– Po akceptacji dwóch dokumentów klient uzyskuje instrukcję do logowania się do systemu. W wybranych oddziałach oferujemy możliwość przeprowadzenia klienta krok po kroku przez proces pierwszego logowania do bankowości elektronicznej, by klient nie musiał tego robić sam w domu –mówi Grzegorz Culepa.

Przypomina, że ze względu na obecnie zamknięte szkoły i przedszkola wielu pracowników musi zaopiekować się swoimi dziećmi, dlatego część placówek może mieć zmienione godziny pracy. Aktualne godziny pracy oddziałów można sprawdzić na stronie banku ( https://www.pkobp.pl/poi/ )  -Blisko dziewięć mln klientów tego banku ma możliwość korzystania z bankowości elektronicznej.

Jak jest w innych bankach? Czy tam też do by mieć możliwość do konta w sieci czy w komórce trzeba pójść do oddziału?

W Pekao SA ok.20 proc. klientów otworzyło rachunki przed 2000 rokiem, a 40 proc. z nich nie korzysta z bankowości internetowej.

Autopromocja
Panel dyskusyjny "Ach te magazyny"

Silniki boomu pracują pełną parą - rynek będzie rósł z uwagi na dalszy rozwój logistyki i e-commerce

OGLĄDAJ RELACJĘ

– Czas posiadania konta nie ma znaczenia w dostępie do bankowości elektronicznej. Jeżeli klient nie posiada bankowości elektronicznej, nigdy z niej nie korzystał) może to zmienić, kontaktując się z infolinią banku lub pracownikiem oddziału w celu ustalenia trybu aktywacji – informuje Biuro Komunikacji Korporacyjnej Pekao SA.

Podkreśla, że aktywacja usługi może nastąpić podczas rozmowy z pracownikiem, po przejściu weryfikacji tożsamości . – Rozwój kanałów zdalnych powoduje wzrost zainteresowania klientów taką formą bankowania. Nieustannie rośnie liczba użytkowników bankowości mobilnej – zapewnia bank.
Na koniec 2019 roku Pekao SA miał ich 1,7 mln, czyli o 33 proc. więcej niż rok wcześniej i dwa razy więcej niż w 2017 roku.

– Wprowadziliśmy również nowe udogodnienia w internetowym serwisie transakcyjnym. Teraz klienci w prosty sposób otworzą konto, w tym również konto walutowe z kartą płatniczą, lub zamówią dodatkową kartę do istniejącego rachunku, a także wykonają przelew do urzędu skarbowego na Indywidualny Rachunek Podatkowy oraz zlecą natychmiastowy przelew dzięki usłudze Express Elixir – wylicza Pekao SA.

Warto sprawdzić: Sposoby hakerów na dobranie się do naszych pieniędzy

W ING Banku Śląskim w większości przypadków bankowość elektroniczną można aktywować zdalnie, w oparciu otrzymane w umowie rachunku loginy. – Jednak w przypadku starszych umów może być konieczna wizyta w oddziale – przyznaje Joanna Majer- Skorupa, zastępca rzecznika prasowego ING Banku Śląskiego.

W Santander Bank Polska jest pula rachunków założonych przed 2002 rokiem, a niewielka część z nich nie jest połączona z usługami bankowości on – line.

– Nie ma żadnego problemu, aby do takich rachunków usługi uruchomić. Standardowo jest to możliwe w oddziale, obecnie, ze względu na epidemie uruchomienie usług bankowości elektronicznej możliwe jest także na infolinii – tłumaczy Ewa Krawczyk, z biura prasowego Santander Bank Polska

Także w Credit Agricole kont, które zostały otwarte przed 2000 rokiem i nie mają dostępu do bankowości elektronicznej, jest bardzo mało.- Aby zacząć bankować zdalnie, trzeba się skontaktować z naszą infolinią – mówi Agnieszka Gorzkowicz, z biura prasowego banku.