Allianz uruchomi na Facebooku bota (program internetowy), który za pośrednictwem czatu Messenger pozwoli kierowcom na szybki zakup polisy komunikacyjnej – dowiedziała się „Rzeczpospolita”. W zeszłym miesiącu ubezpieczyciel zaczął sprzedawać tą drogą polisy turystyczne.
Po sprzedaży ubezpieczeń przez aplikacje mobilne, w bankomatach i polisomacie przyszła kolej na serwisy społecznościowe. Zakup polisy komunikacyjnej przez Facebooka możliwy będzie dzięki zeskanowaniu kodu z dowodu rejestracyjnego pojazdu.
Facebook jeszcze nie był wykorzystywany do dystrybucji ubezpieczeń komunikacyjnych. Pytane przez nas inne towarzystwa nie chcą ujawnić, czy wprowadzą ten sposób sprzedaży polis, choć coraz chętniej wykorzystują nowe technologie.
Polisy w serwisie społecznościowym to rozwiązanie głównie dla młodych kierowców. Allianz liczy na to, że Facebook umożliwi mu dotarcie do grupy odbiorców, która rzadko korzysta z tradycyjnych kanałów komunikacji, takich jak telewizja, radio czy prasa.
Polacy są tradycjonalistami
Pierwszą polisę sprzedano w Polsce przez telefon w styczniu 2003 r. To był początek rynku ubezpieczeń direct (czyli dystrybuowanych bezpośrednio przez internet i telefon). Kiedy ruszała w Polsce ich sprzedaż poprzez ten kanał dystrybucji, eksperci wieszczyli rewolucję. Szybko jednak okazało się, że tzw. ubezpieczyciele directowi nie osiągnęli znaczącej pozycji rynkowej.