Gdy jest nieodnawialny, środki zostaną przelane na wskazane konto albo będą czekały na nieoprocentowanym rachunku. Decyzję w sprawie odnowienia lokaty można zmienić w czasie trwania umowy.

Ale uwaga: lokata po upływie pierwszego terminu odnowi się już na nowych warunkach, takich, jakie będą wtedy obowiązywały. Nierzadko bywa też tak, że w pierwszym terminie bank proponuje warunki promocyjne (wyższe oprocentowanie np. z tego powodu, że klient deponuje oszczędności w danej instytucji po raz pierwszy) i od razu uprzedza, że uzyskanie ich po odnowieniu lokaty nie będzie już możliwe.

Co się dzieje z pieniędzmi po wygaśnięciu lokaty? – Środki trafiają na rachunek wskazany przez klienta następnego dnia po zakończeniu umowy. Może to być ROR lub w niektórych przypadkach rachunek oszczędnościowy – tłumaczy Katarzyna Świstak z Banku Millennium. W ING Banku Śląskim, aby założyć lokatę, klient musi mieć konto oszczędnościowe. Po zakończeniu lokaty środki wracają na to konto. ING w ogóle nie ma w swojej ofercie depozytów odnawialnych.

W każdym banku, jeśli klient nie wyda dyspozycji, na jaki rachunek mają być przekazane pieniądze (czasami jest to przesądzone, gdy lokata jest otwierana w ramach umowy o prowadzenie danego konta), środki czekają na podjęcie na nieoprocentowanym rachunku. Bank może je wypłacić w gotówce.

W PKO BP, jak mówi Karolina Tomczak, wszystkie lokaty internetowe i zakładane w oddziałach mogą być automatycznie odnowione, jeśli klient wyda taką dyspozycję. W przypadku lokat w iPKO/Inteligo trzeba zaznaczyć odpowiednią opcję w systemie transakcyjnym. Natomiast lokaty mobilne w IKO nie dają takiej możliwości. Można je ponownie założyć za pomocą kilku kliknięć w aplikacji IKO. Środki z lokaty wracają na rachunek powiązany z nią (np. na ROR).