Reklama

Mała giełda: dobre miejsce do poszukiwań

Warto zwrócić uwagę na szybko rozwijające się innowacyjne firmy

Publikacja: 29.01.2017 09:20

Mała giełda: dobre miejsce do poszukiwań

Foto: Fotorzepa, Magda Starowieyska

Rynek NewConnect (NC), nazywany potocznie małą giełdą, jest szansą dla mniejszych przedsiębiorstw na zdobycie kapitału na dalszy rozwój. Część firm traktuje go jako przystanek w drodze na GPW. Przykładowo w 2016 r. z NC na GPW przeszło siedem spółek, m.in. Sare (działa na rynku e-marketingu), PGS Software (IT) czy ASM Group (usługi wsparcia sprzedaży i outsourcingu).

Mała giełda nie jest szczególnie popularna wśród inwestorów. Firmy z NC są mniej znane, mają okrojone obowiązki informacyjne, płynność ich akcji jest mniejsza (trudniej kupić i sprzedać walory bez istotnego wpływania na kursy). Jednak dla cierpliwych i doświadczonych inwestorów zainteresowanych innowacyjnymi firmami jest to dobre miejsce do poszukiwań. Przykładem może być Medicalgorithmics (producent PocketECG, sprzętu umożliwiającego zdalny monitoring i analizę sygnału EKG), 11 bit studios (producent i dystrybutor gier) czy Mabion (firma biotechnologiczna). Wszystkie te spółki zaczynały swoją przygodę z rynkiem kapitałowym na małej giełdzie, a ci, którzy w nie wtedy zainwestowali, nie żałują teraz decyzji.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Portfel inwestycyjny
Zbrojeniowa hossa trwa. Jak na niej zarobić?
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Portfel inwestycyjny
Przed funduszami dłużnymi kilka niezłych kwartałów
Portfel inwestycyjny
Obligacje korporacyjne wciąż atrakcyjnym wyborem dla inwestorów
Portfel inwestycyjny
Widać odbudowę zaufania do obligacji korporacyjnych
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Portfel inwestycyjny
Czas na dywidendowe żniwa na warszawskiej giełdzie
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama