Spory sukces programu Polska Bezgotówkowa, który zachęca firmy do instalacji terminali płatniczych.

Po trzech kwartałach funkcjonowania Programu Polska Bezgotówkowa ponad 80 tys. terminali płatniczych trafiło w ręce przedsiębiorców. W terminalach zainstalowanych w ramach Programu Polska Bezgotówkowa zrealizowano dotychczas ponad 10 mln transakcji za łączną kwotę ponad 600 mln złotych.

Mieczysław Groszek, prezes Fundacji Polska Bezgotówkowa, podkreśla, że wewnętrzne analizy fundacji wskazują, że praktycznie wszyscy przedsiębiorcy (95 proc.), którzy przystąpili do programu są gotowi polecić go innym przedsiębiorcom.

Przedsiębiorcy, którzy przystąpili do Programu Polska Bezgotówkowa, reprezentują ponad 350 rodzajów działalności. Na terminal najczęściej decydują się właściciele sklepów, w tym sklepów spożywczych, restauracji, zakładów fryzjersko-kosmetycznych, usług weterynaryjnych oraz transportowych. Wpływ Programu Polska Bezgotówkowa na rozwój polskiej sieć akceptacji kart płatniczych widać wyraźnie w najnowszych danych przedstawionych przez NBP. Na koniec czerwca w Polsce działało prawie 705 tys. terminali płatniczych, to o około 120 tys. więcej w porównaniu z czerwcem 2017 roku. Dynamika przyrostów jest wyższa niż we wcześniejszych latach.

Do Programu Polska Bezgotówkowa mogą zgłaszać się mikro-, małe i średnie podmioty, przyjmujące zapłatę za swoje usługi lub produkty, które chcą rozpocząć przyjmowanie płatności bezgotówkowych, a w okresie ostatnich 12 miesięcy w swoim punkcie handlowo-usługowym nie akceptowały płatności bezgotówkowych. Do udziału w Programie uprawnione są podmioty, które posiadają maksymalnie 5 placówek detalicznych. ©℗