Rząd płaci za komentarze internautów w sprawie OFE?

Piotr Waglowski znany jako VaGla, prawnik, publicysta i webmaster pyta, na podstawie analizy komentarzy w sprawie OFE, czy rząd opłaca komentatorów, mających zniechęcić Polaków do II filaru. Jego wpis na blogu poruszył Internet

Publikacja: 05.08.2013 18:26

Premier Donald Tusk

Premier Donald Tusk

Foto: Fotorzepa, Jerzy Dudek JD Jerzy Dudek

Piotr Waglowski przytacza dziesiątki przykładów tych samych komentarzy spod tego samego adresu IP pisanych niemal równocześnie pod tekstami dotyczącymi OFE.

- Mam wrażenie, że ktoś manipuluje opinią publiczną i chcę się dowiedzieć, czy dzieje się to za moje (publiczne) pieniądze. Koledzy z branży podpowiadają mi nawet jedno nazwisko. A sprawa jest ważna. Chodzi wszak o finanse publiczne. Chodzi też o pieniądze milionów Polaków i ich finansowe bezpieczeństwo na starość - pisze na blogu.

Jego zdaniem, dyskusja o "reformie" systemu emerytalnego toczy się nieuczciwie.

- Temat został uruchomiony tuż przed wakacjami, a więc wówczas, gdy wielu rodaków wypoczywa sobie gdzieś na urlopach. Tak, jakby rządowi zależało na jak najmniejszym zaangażowaniu obywateli w tą dyskusję. Tak jakoś wyszło, że rozpoczął się lipiec, a Rząd rozpoczął debatę o systemie emerytalnym - pisze VaGla.

Złożył on  kilka wniosków o dostęp do informacji publicznej, w tym w Ministerstwie Finansów, Ministerstwie Pracy i Polityki Społecznej oraz w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Wniósł o udostępnienie umów zawartych przez te ministerstwa i kancelarię z osobami trzecimi, a dotyczących public relations. Odpowiedzi otrzymał z resortów. Kancelaria swojej nie przesłała w terminie.

 

Pełna wersja artykułu: http://www.prawo.vagla.pl/node/10003

Emerytura
Prof. Marek Góra: To my finansujemy emerytury, a nie państwo
Emerytura
Polacy chcą szybko przejść na emeryturę i cieszyć się życiem
Emerytura
MFW: Przeciętna emerytura w Polsce spadnie do minimalnej
Emerytura
40-latkowie mało wiedzą o oszczędzaniu na emeryturę
Emerytura
Nowe dane o PPK. Imponujące zyski części Polaków
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku