W ostatnich dniach stycznia Generali wdrożyło rozwiązanie informatyczne w ubezpieczeniach na życie - system informacyjno-transakcyjny o nazwie konto klienta. Nowe konto jest dostępne pod adresem konto.generali.pl
Poprzednia jego wersja dawała możliwość podglądu i zmian tylko polis oszczędnościowym. Obecnie klienci mają dostęp do wszystkich produktów życiowych, a także do rachunków IKE oraz IKZE. W kolejnych krokach konto będzie systematycznie wzbogacane o pozostałe linie produktowe, by klient – w ramach jednego portalu – mógł docelowo zarządzać także polisami majątkowymi oraz mieć wgląd w składki, które wpływają do funduszu emerytalnego.
- Tradycyjne polisy zazwyczaj lądują w szufladzie i pozostają tam zapomniane do momentu wystąpienia szkody. Liczymy, że nowe konto, dzięki wielu funkcjonalnościom dostępnym w przyjaznej i przejrzystej formie sprawi, że nasi klienci bardziej zainteresują się swoimi polisami, poznają możliwości z ich korzystania i będą regularnie kontrolować swój zakres ubezpieczenia i inwestycje - mówi Mariusz Zagajewski, dyrektor Departamentu Indywidualnych Ubezpieczeń na Życie i Emerytalnych w Generali.
Najważniejsze informacje o polisach klient znajdzie od razu po zalogowaniu, w zakładce „moje umowy". Z tego poziomu dostępne już będą ogólne informacje na temat produktów, takie jak suma ubezpieczenia czy zakres ochrony. Za pomocą kilku kliknięć klient może sprawdzić historię wykonanych transakcji, ceny jednostek funduszy. Może także dokonać przeniesienia jednostek lub też zmienić dane osobowe czy uposażonych.
Nowe konto zostało wzbogacone o wnioski i wzory dokumentów niezbędnych do sprawnej komunikacji z ubezpieczycielem, a także sekcję FAQ, w której można znaleźć odpowiedzi na najczęściej zadawane ubezpieczycielowi pytania.