ZUS wdraża nową strategię

ZUS będzie pracował nad poprawą obsługi klientów, usprawnieniem komunikacji zewnętrznej, optymalizacją procesów oraz dostosowaniem organizacji do zarządzania procesowego przy zachowaniu reżimu kontroli finansowej. Pojawi się też jednak nowy element

Publikacja: 08.01.2013 18:15

W kolejnych latach Zakład Ubezpieczeń Społecznych nadal będzie pracował nad podniesieniem jakości obsługi klientów, by zgodnie z nadrzędnym celem nowej "Strategii rozwoju Zakładu Ubezpieczeń Społecznych na lata 2013 - 2015" konsekwentnie zwiększać zaufanie klientów do instytucji - napisał ZUS w komunikacie.

Cel ten będzie realizowany kompleksowo, poprzez jednoczesne działania w kilku perspektywach: klienta, procesów wewnętrznych, rozwoju oraz finansów. I tak, zwiększony zostanie stopień elektronizacji kontaktu z klientem, ale dodatkowo również usprawniona będzie tradycyjna forma obsługi.

Ma to pozwolić na znaczne ograniczenie "kolejek do okienka", a tym samym zwiększyć szybkość i komfort załatwiania spraw. Dzięki wykorzystaniu nowych technologii, łatwiejsze ma stać się także upowszechnienie wiedzy o ubezpieczeniach społecznych oraz roli ZUS. Informacje dostępne w wersji elektronicznej będą przekazywane szybciej, a także w formie dla wielu osób bardziej przystępnej. W ten sposób ZUS ma zwiększyć skuteczność realizacji polityki informacyjnej i edukacji. Po drugie, podjęte zostaną działania mające na celu optymalizację procesów. W ślad za tym, nastąpi dostosowanie zasobów ZUS do zmienionych procesów, co z kolei umożliwi bardziej efektywne ich wykorzystanie.

- Pozwoli to na podniesienie poziomu obsługi klientów poprzez poprawę szybkości i jakości realizowanych zadań. W końcu, utrzymamy kierunek zmian w zakresie przejrzystości gospodarowania środkami publicznymi oraz optymalizacji kosztów ponoszonych na realizację zadań ustawowych - czytamy w komunikacie.

Nowym elementem jest  zwiększenie satysfakcji pracowników zakładu. W realizacji tego celu pomocny będzie wdrażany system zarządzania zasobami ludzkimi oparty na modelu kompetencji.

 

Wdrożenie nowej "Strategii rozwoju Zakładu Ubezpieczeń Społecznych na lata 2013 - 2015", jest kolejnym krokiem, przybliżającym ZUS do osiągnięcia statusu innowacyjnej instytucji zaufania społecznego.

Jak podaje ZUS, zauważalnymi dla klienta zmianami wynikającymi z realizacji "Strategii przekształceń ZUS na lata 2010 - 2012" było między innymi wdrożenie Platformy Usług Elektronicznych (PUE) - nowoczesnego i według specjalistów IT - najbardziej innowacyjnego projektu e-administracji w Europie. Ponadto skrócony został czas obsługi klientów, poszerzony katalog spraw możliwych do załatwienia "od ręki" oraz zoptymalizowane koszty związane z działalnością zakładu.

W kolejnych latach Zakład Ubezpieczeń Społecznych nadal będzie pracował nad podniesieniem jakości obsługi klientów, by zgodnie z nadrzędnym celem nowej "Strategii rozwoju Zakładu Ubezpieczeń Społecznych na lata 2013 - 2015" konsekwentnie zwiększać zaufanie klientów do instytucji - napisał ZUS w komunikacie.

Cel ten będzie realizowany kompleksowo, poprzez jednoczesne działania w kilku perspektywach: klienta, procesów wewnętrznych, rozwoju oraz finansów. I tak, zwiększony zostanie stopień elektronizacji kontaktu z klientem, ale dodatkowo również usprawniona będzie tradycyjna forma obsługi.

Emerytura
Wypłata pieniędzy z PPK po 2 latach oszczędzania. Ile zwrotu dostaniemy
Materiał Promocyjny
Nowe finansowanie dla transportu miejskiego w Polsce Wschodniej
Emerytura
Autozapis PPK 2023. Rezygnacja to dobry pomysł? Eksperci odpowiadają
Emerytura
Emeryci ograniczają wydatki. Mają jednak problemy z długami
Emerytura
Emeryci zadłużeni średnio na 12,5 tys. zł. Jak poprawić portfel seniora
Materiał Promocyjny
Sieć kampusowa 5G dla bezpieczeństwa danych
Emerytura
Polacy łatwo sprawdzą ile mają pieniędzy na emeryturę. Jest projekt ustawy
Emerytura
Polacy sprawdzają, ile mają pieniędzy w PPK. Nawet ci, co nie mają