Reklama
Rozwiń

Biurokracja, czyli jak pracodawca zakłada PPK krok po kroku

Publikacja: 03.06.2019 19:08

Biurokracja, czyli jak pracodawca zakłada PPK krok po kroku

Foto: pieniadze.rp.pl

Wprowadzenie PPK wiąże się z dodatkowymi kosztami. Jednak nakłanianie pracowników do rezygnacji z programu grozi pracodawcy karą do 1,5 proc. funduszu wynagrodzeń przedsiębiorstwa.

Najbardziej istotne kwestie we wdrożeniu PPK z punktu widzenia przedsiębiorcy to: wybranie instytucji finansowej do zarządzania PPK, zabudżetowanie dodatkowych kosztów, zapisanie pracowników do programu oraz dostosowanie systemów kadrowo-płacowych.

Pozostało jeszcze 93% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Emerytura
Prof. Marek Góra: To my finansujemy emerytury, a nie państwo
Emerytura
Polacy chcą szybko przejść na emeryturę i cieszyć się życiem
Emerytura
MFW: Przeciętna emerytura w Polsce spadnie do minimalnej
Emerytura
40-latkowie mało wiedzą o oszczędzaniu na emeryturę
Emerytura
Nowe dane o PPK. Imponujące zyski części Polaków