materiał powstał przy współpracy z PZU
Dokładnie 25 października minie termin, do którego wszystkie firmy zatrudniające ponad 250 pracowników powinny podpisać umowy o zarządzanie pracowniczymi planami kapitałowymi (PPK). Ale czasu na podjęcie decyzji jest jeszcze mniej, bo już miesiąc wcześniej (25 września) firmy muszą mieć uzgodnione z pracownikami, którą instytucję wybierają jako prowadzącą PPK. Do tego momentu pracownicy mają jeszcze szansę na przekonanie pracodawcy, która firma zapewni im najlepsze warunki. Jak się okazuje, ze strony TFI PZU mogą liczyć na wsparcie już od pierwszego etapu tego procesu.

PPK i pracodawca. Rozwiane obawy
Wiele firm ma problem z tak podstawową i wydawać by się mogło błahą sprawą, jaką jest poinformowanie pracowników o konieczności wprowadzenia PPK i wypełnienia tym samym ustawowego obowiązku. – Wychodzimy takim pracodawcą naprzeciw i oferujemy im spersonalizowane szkolenia e-learningowe, z których w prosty i zwięzły sposób pracownicy mogą się dowiedzieć wszystkiego, co niezbędne o PPK – podkreśla Marcin Żółtek, wiceprezes zarządu TFI PZU, odpowiedzialny za PPK w Grupie PZU. Dodatkowym uspokojeniem dla pracodawcy może być to, że w każdym momencie będzie mógł sprawdzić, ile osób już skorzystało ze szkolenia i otrzymać potwierdzenie tego faktu.
Jeśli pracodawca wciąż będzie czuł informacyjny niedosyt, to zawsze może sięgnąć po telefon i zadzwonić pod numer 22 640 06 22. Infolinia działa od poniedziałku do piątku w godzinach 8–16. Podczas rozmowy będzie mógł uzyskać odpowiedzi na nurtujące pytania. A jeśli i to okaże się niewystarczające, to nawet umówić na osobiste spotkanie ze specjalistą TFI PZU. Kolejnym atutem TFI PZU są prowadzone szkolenia i spotkania informacyjne o PPK – możliwe do zorganizowania w każdym miejscu w Polsce.