Obecna sytuacja na świecie, nie tylko związana z pandemią koronawirusa, ale w ogóle z przenoszeniem produktów i usług do Internetu, wyraźnie pokazuje, że korzystanie z bankowość Internetową, może być dla seniorów nieuniknionym, a zarazem wygodnym i bezpiecznym rozwiązaniem.
Z roku na rok liczba seniorów aktywnych w sieci rośnie. Okres kwarantanny to dobra okazja by nauczyć seniora korzystania z bankowości elektronicznej i nie tylko. Siedząc w domu może on zadzwonić do bliskich i porozmawiać o tym, jak zrobić zakupy albo zapłacić rachunki przy użyciu komputera czy smartfona. Może poprosić także o pomoc w założeniu konta osobistego w banku.
Jak wybrać konto
Konto dla seniora powinno być bezpłatne oraz łatwe w obsłudze. Warto by bank nie pobierał opłaty za wypłatę gotówki z bankomatów, korzystanie z karty wydanej do konta czy za przelewy internetowe. Serwis internetowy czy aplikacja mobilna powinny być łatwe w obsłudze. Ważna dla seniorów jest także, telefoniczna możliwość połączenia z bankiem.
Zakładanie ROR
Przeważnie banki umożliwiają założenie konta zdalnie, bez konieczności wychodzenia z domu. Wystarczy wypełnić wniosek na stronie banku, a umowa jest podpisywana za pośrednictwem kuriera. Podczas składania wniosku, w przypadku pytań można skontaktować się z doradcą banku za pomocą czata lub telefonując na infolinię.
W niektórych bankach, obejdzie się bez wizyty kuriera. W Credit Agricole można otworzyć konto bez wychodzenia z domu, bez kuriera – robiąc sobie selfie. Najpierw trzeba pobrać aplikację CA24 Otwórz Konto. Aplikacja poprosi o zweryfikowanie tożsamości: trzeba zrobić sobie zdjęcie i zeskanować dowód osobisty. Następnie system sprawdza autentyczność dokumentu i porównuje zdjęcie z dowodu ze zrobionym selfie. Etap podpisania umowy również odbywa się zdalnie. Klient autoryzuje się kodem pin przesłanym na jego telefon.