Polak raczej oszczędny

Nie jesteśmy zbyt rozrzutni. Wśród Polaków dominują obecnie tendencje do oszczędzania pieniędzy.

Publikacja: 23.09.2015 11:38

Polak raczej oszczędny

Foto: Fotorzepa, Mateusz Pawlak matp Mateusz Pawlak Mateusz Pawlak

tak wynika z badania „Barometr hedoniści i oszczędni", które przeprowadziło Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie Europa we współpracy z instytutem IRCenter. To pierwsza edycja badania, które ma pokazać jak wielu Polaków prezentuje postawy hedonistyczne, a ile jest wśród nich osób oszczędnych. Kolejne edycje barometru umożliwią sprawdzenie, jak te postawy zmieniają się z czasem.

Wartość zdefiniowanego w badaniu wskaźnika hedonizmu finansowego wynosi minus 13,9 punktów. Został on obliczony na podstawie dynamiki dyskusji w mediach społecznościowych o wydawaniu i oszczędzaniu pieniędzy oraz dynamiki zapytań w wyszukiwarce Google zawierających słowa związane z wydawaniem i oszczędzaniem środków finansowych. Wartość wskaźnika powyżej 0 punktów oznaczałaby, że w społeczeństwie przeważają postawy hedonistyczne, natomiast wartość poniżej 0 punktów świadczy o tym, że wśród Polaków przeważają skłonności do oszczędzania pieniędzy. Obrazu hedonistów i oszczędnych dopełniają dane uzyskane w badaniu konsumenckim. Z analiz wynika, że w ciągu ostatniego roku odsetek osób dbających o swoje oszczędności zwiększył się do poziomu 65 proc., natomiast postawę określaną jako hedonizm finansowy wykazuje 20 procent.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Emerytura
Prof. Marek Góra: To my finansujemy emerytury, a nie państwo
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Emerytura
Polacy chcą szybko przejść na emeryturę i cieszyć się życiem
Emerytura
MFW: Przeciętna emerytura w Polsce spadnie do minimalnej
Emerytura
40-latkowie mało wiedzą o oszczędzaniu na emeryturę
Emerytura
Nowe dane o PPK. Imponujące zyski części Polaków
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama