tak wynika z badania „Barometr hedoniści i oszczędni", które przeprowadziło Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie Europa we współpracy z instytutem IRCenter. To pierwsza edycja badania, które ma pokazać jak wielu Polaków prezentuje postawy hedonistyczne, a ile jest wśród nich osób oszczędnych. Kolejne edycje barometru umożliwią sprawdzenie, jak te postawy zmieniają się z czasem.
Wartość zdefiniowanego w badaniu wskaźnika hedonizmu finansowego wynosi minus 13,9 punktów. Został on obliczony na podstawie dynamiki dyskusji w mediach społecznościowych o wydawaniu i oszczędzaniu pieniędzy oraz dynamiki zapytań w wyszukiwarce Google zawierających słowa związane z wydawaniem i oszczędzaniem środków finansowych. Wartość wskaźnika powyżej 0 punktów oznaczałaby, że w społeczeństwie przeważają postawy hedonistyczne, natomiast wartość poniżej 0 punktów świadczy o tym, że wśród Polaków przeważają skłonności do oszczędzania pieniędzy. Obrazu hedonistów i oszczędnych dopełniają dane uzyskane w badaniu konsumenckim. Z analiz wynika, że w ciągu ostatniego roku odsetek osób dbających o swoje oszczędności zwiększył się do poziomu 65 proc., natomiast postawę określaną jako hedonizm finansowy wykazuje 20 procent.