W ostatnich tygodniach (wrzesień 2015 roku) właściwie we wszystkich gazetach cytowano fragmenty wywiadu, jakiego udzielił PAP Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów UOKiK), Pan Adam Jasser. Jak można przypuszczać większość tej rozmowy poświęcono kwestiom ochrony interesów konsumentów na rynku finansowym, głównie zaś nowym regulacjom prawnym, w tym m.in. zapowiadanym zmianom ustawy o działalności ubezpieczeniowej.
Czytając obszerne fragmenty wywiadu i częściowo komentarze dziennikarzy, nie sposób oprzeć się wrażeniu, że zapowiadane działania Urzędu oraz planowane zmiany w przepisach prawa, choć istotnie wzmocnią pozycję UOKiK i Komisji Nadzoru Finansowego oraz znacznie mocniej zaakcentują ochronę interesów klientów w praktyce mogą okazać się średnio skuteczne. I choć Prezes Jasser kilkukrotnie podkreślał, że zdaje sobie sprawę, jak trudne jest w praktyce codzienne konfrontowanie się ze „sprawnością" nie zawsze uczciwych firm inwestycyjnych i pośredników finansowych to jednak lista pomysłów i narzędzi, z jakich chce korzystać w „walce" o interesy konsumentów niewiele jednak różni się od obecnej praktyki, którą trudno uznać za skuteczną.