Rządowy projekt ustawy zmieniającej zasady emerytalne zawiera ograniczenia dotyczące reklam OFE. A uzasadnienie argumentację rządowych poczynań.
I tam na co dzień reklama na rzecz powszechnego towarzystwa emerytalnego, otwartego funduszu lub dobrowolnego funduszu, a także informacje o pracowniczym funduszu, udostępniane przez pracownicze towarzystwo, powinny w sposób zrozumiały, obiektywny i rzetelny przedstawiać sytuację finansową funduszu lub towarzystwa, a także ryzyko związane z przystąpieniem do funduszu oraz pozostawaniem członkiem funduszu.
Reklama, która nie spełnia tych wymogów ma być zakazana. Co więcej w latach w których ubezpieczeni będą decydować czy chcą uczestniczyć w części kapitałowej
systemu emerytalnego od 1 stycznia do 31 lipca jest zakazana reklama zawierająca informacje o otwartych funduszach lub informacje sugerujące, że reklama odnosi się do otwartych funduszy. Za niespełnienie wymogów ustawy towarzystwa będą mogły być ukarane 3 mln zł karą.
Tyle zapisy projektu. Minister pracy Włodzimierz Kosiniak – Kamysz tłumaczył kilka dni temu, iż nowe regulacje dotyczące reklamy są wprowadzane, ponieważ OFE nierzetelnie reklamowały się kilkanaście lat temu, a poza tym ludzie mają decydować o swoich składkach nie pod wpływem krótkich spotów reklamowych, a rzetelnej informacji.