4 listopada rusza w mediach kampania edukacyjna, której celem jest uświadomienie Polakom jak ważne jest utrzymanie dwufilarowego obowiązkowego systemu emerytalnego. Kampanię organizuje Konfederacja Lewiatan przy współpracy Powszechnych Towarzystw Emerytalnych.

- Media kipią od informacji na temat pomysłów zmian w systemie emerytalnym. W debacie tej jednak zapominamy, że większość przyszłych emerytów nie wie jakie składowe budują ich przyszłą emeryturę – mówi Jakub Wojnarowski, zastępca dyrektora generalnego Konfederacji Lewiatan – Czas wyjaśnić jaki wpływ na przyszłe emerytury ma pierwszy i drugi filar, po to by każdy ubezpieczony potrafił sam ocenić rządowe propozycje zmian oraz mógł świadomie wybrać najlepsze dla niego rozwiązanie - dodaje.

Przygotowywane kreacje mają charakter edukacyjny. Promują ideę oszczędzania na emeryturę w ZUS oraz w filarze kapitałowym czyli OFE. Pierwszy etap kampanii rusza 4 listopada i potrwa do 15 grudnia. Strategie i kreację kampanii ATL przygotowała agencja Grey Group. Zakupem mediów zajmował się dom mediowy Universal McCann. Spoty emitowane będą w kanałach TVP, TVN i Polsatu oraz w stacjach grupy AT Media. Kampania telewizyjna wsparta będzie działaniami w Internecie, które prowadzi agencja VML.

Lewiatan zaangażował się w kampanię edukacyjną dostrzegając wagę problemu. W naszej opinii przyszłość systemu emerytalnego to sprawa wykraczająca poza branżę ubezpieczeniową. To kwestia ogólnogospodarcza i ogólnospołeczna, w której powinna odbywać sie rzetelna debata. Uważamy, że Polacy powinni zyskać wiedzę na temat funkcjonowania systemu emerytalnego i na tej podstawie dokonać świadomego wyboru. Jest to kampania bardzo ważna społecznie, dlatego w jej realizację włączyły się wszystkie PTE działające na rynku.