Zbigniew Derdziuk, prezes ZUS,
odpowiada na pytania serwisu Moja Emerytura
Na jakie ułatwienia w kontaktach z ZUS mogą liczyć ubezpieczeni i płatnicy składek w przyszłym roku?
Zbigniew Derdziuk:
2012 rok będzie bardzo ważny dla e-zus. Dzięki uzyskaniu pełnej funkcjonalności budowanej przez nas Platformy Usług Elektronicznych ZUS ubezpieczeni będą mieli wgląd w stan swojego konta w ZUS. 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu. Zdecydowanie będzie także wzrastać liczba spraw, które będzie można załatwić przez Internet. Wprowadzimy możliwość rozliczania się drogą elektroniczną z ZUS przez małych płatników, bez ponoszenia przez nich żadnych kosztów. Rusza nowoczesne call-center, a nasze zasoby wiedzy zgromadzone na stronie internetowej będzie można przeszukiwać korzystając z pomocy Wirtualnego Doradcy. Jednak nie tylko elektroniczny ZUS będzie się dynamicznie rozwijał. Nie zaniedbujemy naszych klientów preferujących bezpośredni kontakt z Zakładem. Od 2010 zwiększamy liczbę spraw, które można załatwić od ręki na sali obsługi klienta, mimo że wcale nas do tego nie obligują. Zapewniam, że ten trend zostanie utrzymany.