Poprosiliśmy fundusze emerytalne o informacje na temat tego, co oferują klientom. Otrzymaliśmy informacje od 12 spośród 14 działających na naszym rynku (oprócz Polsatu i Warty).
Z nadesłanych odpowiedzi wynika, że wszystkie OFE mają strony internetowe, na których można znaleźć niezbędne informacje, w tym kalkulatory emerytalne. Wszystkie udostępniają również klientom infolinie. Tylko w Pocztylionie nie ma możliwości sprawdzenia przez Internet stanu konta emerytalnego, ostatniej składki, historii wpłat, danych osobowych. Informacje o rachunku można tam otrzymać drogą elektroniczną (po wcześniejszym wysłaniu wniosku), telefonicznie i drogą tradycyjną – pocztą.
Choć wszystkie OFE mają infolinie, uzyskanie za ich pośrednictwem informacji na temat tego, ile uzbieraliśmy na koncie, nie zawsze jest możliwe. Zwykle za pośrednictwem centrów telefonicznych można zdobyć podstawowe informacje o funduszu, zasadach podpisywania umów. Można także zgłosić potrzebę zmiany danych w umowie czy poprosić o wyciąg z konta. Klienci m.in. Nordei, Pekao, Aegonu czy Allianzu przez infolinię, po podaniu kodu PIN, mogą sprawdzić stan rachunku. W Allianzu i PZU Złota Jesień saldo rachunku i ostatnią transakcję można też sprawdzić w automatycznym systemie obsługi telefonicznej (IVR).
[srodtytul]Umowę trzeba podpisać[/srodtytul]
PKO BP Bankowy jako jedyny na rynku oferuje konto w OFE zintegrowane z rachunkiem osobistym w banku (Superkontem w PKO BP lub kontem internetowym w Inteligo). Bankowy wyśle też SMS na telefon komórkowy, SMS głosowy na telefon stacjonarny lub e-mail z informacją, że wpłynęła nowa składka (np. Aviva taką informację wysyła tylko e-mailem).