Najlepiej ofertę banku prezentują doradcy Millennium, w ING Banku Śląskim dobrze rozpoznają potrzeby klienta, a pracownicy Deutsche Banku są najbardziej kompetentni w przedstawianiu produktów dodatkowych. Takimi wynikami zakończyło się badanie przeprowadzone przez International Service Check.
Tajemniczy klienci sprawdzali jakość obsługi w 15 polskich bankach. Odwiedzili 60 placówek. Ich zadaniem było przeprowadzenie rozmowy z doradcą. Tematy były różne: kredyt i oszczędności, zakup lub rezygnacja z produktu, np. otwarcie konta lub zamknięcie kilka dni po podpisaniu umowy.
Najlepiej w badaniu wypadł bank Millennium, osiągając wysoką ocenę 90,8 proc. Tajemniczy klienci docenili doradców, który rzetelnie prezentowali produkty podstawowe, a także potrafili odpowiednio finalizować rozmowę.
Drugie miejsce z wynikiem 88,5 proc. przypadło ING Bankowi Śląskiemu. Jego doradcy najlepiej ze wszystkich nawiązywali kontakt z klientami i potrafili skutecznie rozpoznawać ich potrzeby.
Trzecią pozycję zajął Deutsche Bank (81,8 proc.) przodujący pod względem prezentacji produktów dodatkowych. Na najlepszą obsługę przy zakładaniu nowego konta można liczyć w placówkach Eurobanku, Credit Agricole oraz ING Banku Śląskiego. Z kolei wizyty, w czasie których zadaniem tajemniczego klienta było zamknięcie konta, najlepiej wypadły w Banku BPH, Banku Millennium oraz ING Banku Śląskim.