I dostała e-mail z odpowiedzią: „W nawiązaniu do pani wiadomości uprzejmie informujemy, że aktualizacji dokumentu tożsamości może Pani dokonać w dowolnym oddziale banku lub po poprawnym zalogowaniu w serwisie telefonicznym iPKO”.
Klientka nie kryje zdziwienia. Jak mówi, może przez internet przelewać duże kwoty, zaciągnąć kredyt, założyć profil zaufany i zrobić wiele innych ważnych rzeczy, a nie może zgłosić zmiany numeru dowodu osobistego.
Joanna Fatek z biura prasowego PKO BP zapewnia, że bank pracuje nad tym, aby dane dotyczące dowodu osobistego można było zaktualizować w serwisie internetowym. Na razie klienci mogą zmienić swoje dane – osobowe, teleadresowe, numer telefonu kontaktowego, numer i serię dowodu – w oddziale banku. Przez serwis internetowy (dotyczy to tych, którzy korzystają z bankowości elektronicznej), po zalogowaniu się i wejściu w zakładkę: ustawienia, może zaktualizować dane do korespondencji.
Do dyspozycji klientów jest także telefoniczny serwis transakcyjny. Tu za pośrednictwem konsultanta można zmienić nie tylko dane teleadresowe, ale również numer telefonu kontaktowego, numer i serię dowodu osobistego.
– Dodatkowo klient może korespondencyjnie powiadomić bank o zmianie swoich danych. W tym celu trzeba wypełnić formularz ze strony internetowej i wysłać na adres oddziału banku – tłumaczy Joanna Fatek.