Fin-Tech w skandynawskim stylu

Publikacja: 21.06.2018 14:43

Fin-Tech w skandynawskim stylu

Foto: Adobe Stock

Polki i Polacy planują w tym roku przeznaczyć na urlop średnio 4,3 tys. złotych, jak wynika z najnowszego raportu Europ Assistance. Taka kwota może okazać się sporym wyzwaniem dla domowych budżetów.

Dlatego część osób rozważy możliwość zaciągnięcia pożyczki lub kredytu właśnie na wakacyjne cele. Decydując się na takie rozwiązanie, należy przede wszystkim dokładnie przeanalizować dostępną ofertę. A następnie wybrać taką, którą bez problemu uda nam się spłacić w określonym terminie. Warto przy tym dowiedzieć się więcej na temat pożyczkodawcy, z którego oferty planujemy skorzystać.

FinTech ze Skandynawii

Zgodnie z globalnymi trendami, także w Polsce powstają firmy, które oferują innowacyjne usługi finansowe oparte na zaawansowanych rozwiązaniach technologicznych, czyli tzw. FinTech. Jednym z takich innowatorów w branży pożyczek konsumenckich i biznesowych jest Aasa Polska – technologiczna firma finansowa o skandynawskich korzeniach. Specjalizuje się w udzielaniu pożyczek ratalnych dla konsumentów oraz małego biznesu, w oparciu o zasady odpowiedzialnego pożyczania i wieloetapowy proces oceny kredytowej.

– Aktywnie angażujemy się w upowszechnianie odpowiedzialnych postaw oraz wysokich standardów obsługi klienta w branży kredytów konsumenckich. Opieramy swój model finansowy na przejrzystości, szybkości, prostocie i bezpieczeństwie. Kluczowym jest dla nas dostarczenie profesjonalnego wsparcia finansowego klientom, zgodnie z wysokimi standardami etycznymi i naszą polityką odpowiedzialności. Wspieramy rozwój innowacyjności na wszystkich rynkach, na których działamy  – mówi Ovais Siddiqui,  Prezes Zarządu Aasa Polska.

Najwyższe standardy rynkowe i dobre praktyki

Tym, co wyróżnia firmę Aasa, jest odpowiedzialne podejście do pożyczania i prowadzenia biznesu. W 2015 roku otrzymała od Biura Informacji Gospodarczej InfoMonitor Certyfikat Firmy Wiarygodnej Finansowo.

Kilkakrotnie przeszła pozytywnie weryfikację dokonywaną przez Komisję Etyki przy Konferencji Przedsiębiorstw Finansowych w Polsce pod kątem dostosowania się do Zasad Dobrych Praktyk podczas sprzedaży produktów kredytowych.

Od 2015 roku jest członkiem Konferencji Przedsiębiorstw Finansowych. Wspólnie z KPF i firmami zrzeszonymi opracowała Księgę Dobrych Praktyk Sprzedaży Produktów Kredytowych, która stanowi zbiór reguł odpowiedzialnego pożyczania, adresowany do instytucji pożyczkowych w Polsce.

W tym samym roku otrzymała Certyfikat Odpowiedzialni w Biznesie przyznawany przez ERIF Biuro Informacji Gospodarczej S.A., który wyróżnia przedsiębiorstwa aktywnie wspierające budowanie wiarygodności i odpowiedzialności pomiędzy uczestnikami rynku.

Błyskawicznie i bezpiecznie

Aasa wykorzystuje najbardziej nowoczesne rozwiązania technologiczne, stawia na maksymalnie uproszczone procedury i wyjątkowo krótki czas ubiegania się o finansowanie. Chce łączyć pozytywne cechy oferty banków z ofertą firm pożyczkowych – szybkość, prostotę, transparentność i bezpieczeństwo.

Korzysta z jednych z najbardziej zaawansowanych usług scoringowych na świecie w zakresie weryfikacji zdolności kredytowej klientów. Dzięki temu wszelkie formalności, związane z wnioskowaniem o finansowanie, są w Aasa ograniczone do minimum.

Wystarczy wypełnić krótki formularz i podać dane z dowodu osobistego. W kanale on-line wnioskowanie i podpisanie umowy odbywa się w 100 procentach online, a decyzja kredytowa podejmowana jest w czasie rzeczywistym. Przed podpisaniem umowy firma umożliwia klientom dokładnie sprawdzenie wysokości miesięcznych rat, całkowitego kosztu pożyczki (RRSO) oraz warunków umowy.

Klienci firmy mają również możliwość skorzystania z miesięcznych wakacji od spłaty kapitału. Mogą też bezpiecznie i wygodnie zarządzać swoją pożyczką i jej spłatą, logując się do Panelu Klienta lub pobierając Aplikację Mobilną Aasa Pożyczki.

Wsparcie dla biznesu

Aasa wprowadziła także na polski rynek rozwiązanie dedykowane dla przedsiębiorców. “Aasa dla Biznesu” daje możliwość pożyczenia do 10 000 zł na 24 miesiące już od pierwszego dnia prowadzenia własnej firmy. Dzięki minimalnej liczbie wymaganych formalności, ekspresowej decyzji o przyznaniu finansowania oraz możliwości podpisania umowy online, przelew środków może nastąpić jeszcze w dniu złożenia wniosku. Co więcej, pożyczka “Aasa Dla Biznesu” jest dostępna już w momencie założenia firmy. Oferuje także elastyczną formę spłaty pożyczki, którą dodatkowo można wliczyć w koszty prowadzonej działalności.

– Aby przedsiębiorcy mogli się rozwijać, potrzebują finansowania, które będzie dostępne szybko i na prostych, przejrzystych zasadach. W naszym przypadku cały proces ubiegania się o pożyczkę na prowadzenie biznesu, wraz z podpisaniem umowy, przebiega on-line, dzięki czemu przedsiębiorca otrzymuje środki nawet tego samego dnia. Wyróżnia nas to, że nasze finansowanie jest dostępne już od momentu założenia firmy – wyjaśnia Dominik Ciula, Sales Manager Aasa Polska, odpowiedzialny za markę Aasa dla Biznesu.

Społeczna odpowiedzialność

Firma czuje się również zobowiązana do uwzględniania problematyki społecznej w swojej codziennej działalności. Wraz ze swoimi pracownikami i partnerami aktywnie angażuje się w działania z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu. Wywodzi się z Estonii i Finlandii – krajów będących liderami cyfryzacji, stąd jednym z jej flagowych projektów obszarze CSR jest kampania realizowana na rzecz włączenia cyfrowego starszych pokoleń.

– Jako firma oparta na zaawansowanych rozwiązaniach technologicznych, zdajemy sobie w pełni sprawę z tego, że dostęp do internetu stanowi obecnie warunek pełnego uczestnictwa w życiu społecznym, kulturalnym i zawodowym. W tym celu, w czerwcu 2017 roku, zainicjowaliśmy internetową akcję edukacyjną „Aasy Netu” na rzecz aktywizacji cyfrowej osób dojrzałych, przy wsparciu młodszych – wyjaśnia Ovais Siddiqui.

Na stronie www.aasynetu.pl udostępniono multimedialny program nauczania dla dojrzałych wiekiem, ale początkujących, jeśli chodzi o umiejętności, użytkowniczek i użytkowników Internetu. Dzięki serii filmów i materiałów edukacyjnych, osoby początkujące w łatwy sposób nauczą się np. pisać maile, wysyłać zdjęcia, prowadzić rozmowy on-line, wyszukiwać interesujące je informacje w Internecie, ale także jak zacząć korzystać z bankowości on-line, robić zakupy w sieci oraz, co bardzo ważne, jak zachować bezpieczeństwo w internecie.

Partnerami tegorocznej odsłony kampanii Aasy Netu są: Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Fundacja e-Bezpieczni, Konferencja Przedsiębiorstw Finansowych w Polsce oraz Stowarzyszenie Manko. Dołączenie do Programu Partnerstwa Forum Odpowiedzialnego Biznesu (FOB) w listopadzie ubiegłego roku jest kolejnym krokiem w rozwijaniu odpowiedzialności biznesowej Aasa Polska.

Dodatkowe informacje: www.aasapolska.pl

Polki i Polacy planują w tym roku przeznaczyć na urlop średnio 4,3 tys. złotych, jak wynika z najnowszego raportu Europ Assistance. Taka kwota może okazać się sporym wyzwaniem dla domowych budżetów.

Dlatego część osób rozważy możliwość zaciągnięcia pożyczki lub kredytu właśnie na wakacyjne cele. Decydując się na takie rozwiązanie, należy przede wszystkim dokładnie przeanalizować dostępną ofertę. A następnie wybrać taką, którą bez problemu uda nam się spłacić w określonym terminie. Warto przy tym dowiedzieć się więcej na temat pożyczkodawcy, z którego oferty planujemy skorzystać.

Pozostało 90% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Planowanie Wydatków
Wakacje kredytowe ruszyć mają od czerwca
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Planowanie Wydatków
Jakie zasady „mieszkania na start”? Jest projekt ustawy nowego kredytu
Planowanie Wydatków
"Mieszkanie na start" zastąpi "bezpieczny kredyt 2%": kto się załapie, a kto nie
Planowanie Wydatków
Koniec przyjmowania wniosków o „kredyt 2 proc.”. Rząd zapowiada zmiany
Planowanie Wydatków
Zyski banków rosną, ale premier Tusk zapowiedział wakacje kredytowe